Íme a világ legstílusosabb villanyautója
Elektromos hajtással modernizált a Jaguar egy 1965-ös E-Type-ot
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vagy mondhatnánk azt is, hogy a legelső elektromos hajtású Jaguar? Az I-Pace-szel szemben nem lenne fair, viszont kérdés nélkül a modern kütyükkel kitömött E-Type-ot választanánk.
Egy csodás állapotú 1965-ös E-Tpye roadstert épített a Jaguar Land Rover Classic, de ez most más, mint a többi
Szép múlttal és nem kevésbé szép jelennel rendelkezik a Jaguar, a saját fejlesztésű motorokkal és egyre könnyebb karosszériákkal szerelt autóikkal újra jó úton járnak. A múltat persze sosem fogják elfelejteni, sőt, saját restaurátorműhelyt tartanak fenn,a Jaguar Land Rover Classicnál pedig mindent tökéletes és eredeti állapotúra újítanak fel, vagy éppen újra gyártani kezdenek egy be nem fejezett szériát. Most valami egészen mást csináltak, persze a stílusból és a megjelenésből nem engedtek, így az E-Type prototípus külsőre tökéletesen egyezik az eredetivel.
Érintőkijelző középen, digitális kijelző a műszerek helyén, tekerőkapcsoló a váltó helyén. A karbon nem a legjobb választás, de így brutális a kontraszt az eredeti fakormánnyal
40 kWh-ás akkumulátorát 6-7 óra feltölteni, és 270 kilométert tehet meg egy töltéssel. 220 kW-os villanymotor dolgozik a hátsó tengelyen, a hajtást teljesen újratervezték
A csodásan formázott lemezek és temérdek króm alatt viszont teljesen idegen technika dolgozik. Ahogy az anyavállalat teszi az I-Pace tanulmánnyal, úgy a Classic műhely is próbálja közelebb hozni a vevőkhöz a villanyhajtást. Az 1965-ös E-Type donorautó hajtását teljes egészében kihagyták, a motor helyére egy 40 kWh-ás akkumulátorcsomagot építettek, hátul pedig egy 300 lóerős villanymotor kapott helyet. 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, tehát valódi sportkocsinak is megteszi. 270 kilométer a hatótávja, ami még villanyautók között is jónak mondható, és 6-7 óra alatt feltölthető hagyományos otthoni hálózatról. Hab a tortán a klasszikus megjelenésű, ám modernizált utastér, ahol a mai Jaguarok és Land Roverek tekerőkapcsolóját találjuk középen, egy hatalmas érintőképernyőt a műszerfalon és digitális kijelzőt a műszeregységek helyén. A prototípus tökéletesen működik, gyártásra kész, de egyelőre ilyet még nem terveznek, megvárják, mit szól hozzá a közönség. Meglepődnénk, ha nem bombáznák őket tehetős vevők komoly ajánlatokkal.
5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, így még sportautónak is tökéletes. Klasszikus veterán, a legmodernebb technikával felszerelve, nem kérdés, hogy lesz rá rendelés