Így lehet szórakoztató 95 ló és három henger
Az első Lotus Sevent idézi a Caterham SuperSprint
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kisebb sorozatot mutatott be a Caterham, az apró sportkocsiból viszont nem hogy erősebb, inkább gyenge változatot dobott ki, amivel megtapasztalhatod, hogy nem az erő számít.
60 évvel ezelőtt mutatta be Colin Chapman a Lotus legelső autóját, a legendás Sevent. Az apró sportkocsi könnyű karosszériájával és tuningolt 1,2-es Ford motorjával 1958-ban a brit The Motor magazin mérései szerint tudta a 129,4 km/h-át. Az eredeti Lotus Seven formáját a mai napig szinte maradéktalanul megtartották, a Caterham pedig most újabb sorozatot készített belőle az eredeti mintájára egészen apró motorral, valamint a versenysportban elért sikerekre emlékezve különleges színösszeállításokkal.
A hajtás a legfontosabb, az egyre erősebb Caterhamekkel szemben a SuperSprint névre hallgató apró kétüléses háromhengeres, 660 köbcentis turbós Suzuki motort kap, és csupán 95 lóerőre képes. Ez viszont ne szomorítson el senkit, hiszen mindannyian tudjuk, hogy a megfelelő súly-lóerő arány mindennél fontosabb, na meg persze a hátsókerékhajtás önzáró differenciálművel. A SuperSprintből szinte mindent kihagynak, még a felnik sem kapnak dísztárcsákat, így rendkívül könnyű, alig 500 kilogramm, 6,9 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, a vége pedig 161 km/h. Bőven elég, hiszen az élmény maximális, mivel nincs se ajtó, se tető, és a szélvédő is csak egy tányérnyi üvegdarab. Ha nincs utas, a helyét befedhetjük egy darab bőrrel, hogy feleslegesen ne kavarogjon az utastérben a menetszél. A SuperSprint összesen 60 példányban készül, természetesen valódi fa kormánnyal és nagyjából 10 millió forintot kérnek darabjáért. Ez közel a duplája az ugyanezzel a motorral, de csak 80 lóerős kivitelben elérhető alap Caterham Seven 160 árának.