Na, vajon kit tekint legfőbb konkurensének a Volkswagen?

Már nem a Toyota, hanem a Tesla legyőzésére összpontosít a Volkswagen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A villanyautós modelloffenzíváját szeptemberben kihirdető Volkswagen most újabb elköteleződést tanúsított, legfőbb ellenfelének a Teslát tartja.


A Frankfurti Autószalon kapcsán a Volkswagen nagyon komoly terveiről számolt be: 2025-re konszernszinten 80 elektromos modellel évi 3 millió példányos eladást céloznak a konnektoros modellek körében. Ha utóbbi kijelentést vesszük alapul, nem is meglepő az, amit a német Automobilwoche számára árult el Herbert Diess, a Volkswagen márkaigazgatója: "A Volkswagen új termékstratégiája az ázsiai tömegtermelő autógyárak helyett már az elektromos autókat gyártó amerikai Teslát tekinti legnagyobb ellenfelének". Az "ázsiai tömeggyártók" alatt nyilván a hibridek terén élen járó Toyotára is utalt. Hozzátette: "A Tesla innovatív üzleti modelljével már nemcsak a prémium szegmenset célozza meg, hanem tömegtermékekkel készül elárasztani a piacot. Ezért számunkra is egyre inkább a Tesla jelenti konkurensként a legnagyobb kihívást és egyre kevésbé a Toyota vagy a Hyundai."
Hirdetés
Azt már a VW stratégiai igazgatója, Michael Jost árulta el, hogy a Volkswagen - ID modelljével - először az Egyesült Államokban száll majd szembe a Teslával. Az ID a tömeg-Teslának számító Model 3 és a prémiumautós árazású Model S közé várható - méretben, teljesítményben és árban az amerikai konkurenciához szabottnak ígérik, az ottani piacon 2021-es megjelenéssel.
Az ID-t már egy olyan modulrendszerű platformra ígérik, amivel állítólag a konkurenciát megelőzve - az Egyesült Államokban, Európában és Kínában - több modellt is bemutatva évi több millió villanyautót lesznek képesek értékesíteni. Ezzel valóban beelőzhetik a Teslát, illetve a ma a villanyautó-eladásokat vezető Renault-Nissan szövetséget.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:07
    Permalink

    1. Az amerikai szabvány sokkal életszerűbb távolságokat ad meg a villanyautók hatótávolságának (is), mint a NEDC, célszerű azzal összehasonlítani, de ami fontos azonos szabvány szerint legyen mérve és akkor látszik a különbség még a Modell 3 vs. új Golf között is.

    2. Nem laptop akksi van benne, hanem jelenleg a világ legfejletebb Li alapú nagyüzemi akksija. Az LG Chem, Samsung a többit nem említve évekkel le vannak maradva.

    3. A vw-nek (még) [b]nincs egyetlen[/b] akksigyára sem. A Gigafactoryhoz fogható mennyiségű kapacitást előállító Eu gyár 2023-tól fog termelni, de az sem a vw-é lesz, sőt nem is német lesz.

  • 2017.10.27. at 14:07
    Permalink

    jaja, egy 1 milliomodik senki, az AN noname fórumán megmondja a tutkófrankót a világ nagy dolgairól, a világ legnagyobb konszernjéről ! :D:D:D:D:D:D tragikomédia….

  • 2017.10.27. at 14:07
    Permalink

    aha, jó lesz az 350-400-nak is a tesla 500-za :D:D:D:D ráadásul ezt úgy, hogy 5 méteres böszme nagy gép, fél tonna laptop akkumlátorral..hát ezt sok mindennek tudnám nevezni, de FÉNYÉVEKKEL előbbrébb járó technikának qvára nem….főleg úgy, hogy a model3 meg csak 200-at fog tudni, ha megy minden benne…és nagyobb még mindig mint a golf…akkor miről is beszélünk? hol van az a fényév? max akkor, ha a modell 3, mindennel együtt elmenne 600km-et, na akkor lehetne nagypofával fényévezni, addig csak az illettő dilettánsságát tükrözi a témában :D:D:D:D

    a fricceknek alap az übermencs sztálj, ezt lehet szeretni, nem szeretni.

  • 2017.10.27. at 14:07
    Permalink

    Azért azt tedd hozzá hogy a Tesla 30pár milliós autóként tudja az 500+ km-t, az e-Golf meg 12 milliós ár mellett a 200+ km-t. A VW is tudna gyártani egy elektromos passatot 500+ km-es hatótávval 30 millióért csak az üzletileg nem lenne rentábilis. Nézd csak meg a Teslát hogy anyagilag mennyire sikeres (nyereséges) cég. Ha a model 3 nem jön be akkor kb ennyi volt a cégnek. A tizenpármilliós ársávban már most is több nevesebb gyártó elektromos modellje elérhető és ez csak nőni fog, nincsenek itt fényévek.

  • 2017.10.27. at 14:07
    Permalink

    Önbizalom az van ha tehetség nincs is! Az okos ember tele van kételyekkel a hülye meg azt gondolja mindent tud! A cirkuszban a VW kapta a bohóc szerepet, amíg a többiek készülődnek a nagy mutatványra addig a bohóc szórakoztatja a közönséget!

  • 2017.10.27. at 14:07
    Permalink

    A német gyártóktól rendszeresen jönnek ilyen lenéző nyilatkozatok. Vicces, hogy ők már kész tényként kezelik, hogy a Toyota már sosem fogja őket beérni. És arra sincs abszolút garancia, hogy a Tesla egyszer majd komolyan vehető, a nagy múltú gyártók számára riválist jelentő gyártó lesz. A friccek folyamatosan bűvölik az üveggömbjüket, de valahogy az mindig olyan jövőképet mutat nekik, ahol ők vannak az élen. Ez rendkívül érdekes:)))

  • 2017.10.27. at 14:07
    Permalink

    Bár érteném, mire ez a nagy szájkaraté. Előbb jöjjenek ki végre egy használható és megfizethető villanyautóval, aztán lehet nyomni a marketing bullshitet.

Vélemény, hozzászólás?