A márka története
Az MG a Morris Garages rövidÃtése, amely egy oxfordi Morris autókereskedés neve volt, a cég kezdetben átalakÃtott gépjárműveket árult. Az átalakÃtások az 1924-ben alapÃtott vállalkozás igazgatója, Cecil Kimber tervei alapján készültek. 1928-ra a gyártó üzletág elég erÅ‘ssé vált ahhoz, hogy elszakadjon a Morris Garage-tÅ‘l, és megalakult az M.G. Car Company. William Morris tulajdonos 1935-ben eladta vállalkozását a Morris Motorsnak, majd 1952-ben a márka a British Motor Corporation (BMC) részévé vált. 1955-ben elkészült minden idÅ‘k legsikeresebb MG-je, az MGA, amely egy látványos és modern sportkocsi volt. A hetvenes években rövid idÅ‘re bezárták az abingdoni gyárat, ami nagy ellenállást váltott ki a dolgozók, kereskedÅ‘k és a vásárlók körében, Ãgy egy kis idÅ‘ elteltével a gyártás újraindult. 1982-ben újra bemutatkozott a márka, méghozzá az MG Metro kisautóval.
A vállalkozás 1986-ban a Rover csoport fennhatósága alá került. Két évvel késÅ‘bb a British Aerospace, 1994-ben pedig a BMW lett a tulajdonos. A németek 2000-ben értékesÃtették a céget, Ãgy az MG az MG Rover Csoport tagjává vált. A Csoport 2005-ben csÅ‘dbe ment és áprilisban leállt a gyártás. Júliusban a Nanjing Automobile Group megvásárolta az MG-t, akik KÃnában újdonságként, Modern Gentleman (MG) elnevezéssel kÃvántak autókat forgalmazni. 2007-ben az a Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) szerezte meg az MG-t, megkezdÅ‘dött a Roewe 750 gyártása, ami megegyezett Rover 75/MG ZT tÃpusokkal. 2008-ban újraindult az MG-k forgalmazása Nagy-Britanniában, méghozzá a TF limitált szériában gyártott TF LE500 modelljével.