Már itthon a Mercedes-Benz legújabb kabriója!

Nyitott tetővel is megérkezett a Mercedes-Benz CLE

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lényegében két típust gyúrt össze a Mercedes, hiszen az új CLE kabró a korábbi C-osztály és E-osztály nyitott tetős változatait egyszerre váltja le.

Jogosan merül fel a kérdés, hogy ha két modellt is levált, akkor végső soron melyikhez áll közelebb méretben. Erre egyszerű a válasz, habár a képek nehezen adják vissza a méreteket. A CLE kabrió a korábbi E-osztály vászontetős változatához hasonlít méretben, annak ellenére, hogy a jelenlegi C-osztály platformjára épül. A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy a CLE kabrió tengelytávolsága kisebb, mint a korábbi E-osztályé, tehát 2865 mm (az E-osztályé 2873 mm volt), ám a karosszériája testesebb, hiszen 4850 mm hosszú, ami másfél centivel nagyobb a korábbi E-osztálynál. Arányai gyönyörűek, akárcsak a CLE kupé változatának, és tény, hogy a kabrióknál csukott tetővel nehéz hozni azokat a gyönyörű íveket, amit a kupé tud, ám panaszra nem lehet ok. A kabrióra is jó ránézni, amikor csukva az akár vörös vászonteteje (3 szín közül lehet választani). Azonban nyitott tetővel az igazi. Kecses, elegáns, igazi túraautó.
Hirdetés
Ráadásul 4 teljes értékű ülőhellyel, hiszen hátul felnőtteknek is teljesen kényelmes, főleg nyitott tetővel, amikor a fejtér végtelen. Az ülések kialakítása elöl-hátul egyaránt rendkívül kényelmes, ráadásul olyan hővisszaverő felülettel rendelkeznek, amely segít akár 12 Celsius fokkal hűvösebben tartani őket a tűző napon. Még hátul maradva kicsit, érdemes megemlíteni a gombnyomásra kiemelkedő szélfogót, ami akkor is használható, amikor hátul is ülnek utasok, hiszen a két hátsó üléstámla között nyílik fel. Persze, ha nincsenek hátsó utasok, akkor a hagyományos szélfogó is szóba jöhet. Emellett persze ott az első utasoknak a nyakfűtés lehetősége is, illetve a fejtámlába még hangszórókat is beszereltek. Elöl a C-osztály rokonságról a műszerfal is tanúskodik, amit egy az egyben onnan emeltek át. Ám a kabrió tud valamit, amit a mezei C-osztály nem: a közel 12 colos infotainment kijelző dőlésszöge változtatható, annak érdekében, hogy nyitott tetőnél mindenképp jól látható legyen. Vagy épp azért, hogy ne vakítsa el a vezetőt a rajta megcsillanó napfény. Szóval 15-40 fok között változtatható az állása, ami egy nagyon okos megoldás.
Hirdetés

Mindegyik motorral jó, de hat hengerrel a legjobb
Hirdetés

Rétegmodellhez képest egészen széles a motorkínálat, hiszen a belépő négyhengeres benzines mellett kérhető sorhatos erőgép és spórolós dízel is. A négyhengeres, kétliteres benzinmotor kétféle teljesítményszinttel választható, 204, vagy 258 lóval. Előbbi hátsó- és összkerékhajtású is lehet, utóbbi csak összkerekes. A hathengeres, háromliteres is kizárólag összkerékhajtású lehet, 381 lóerővel. (később érkezik az AMG változat 450 lóerővel). Végül ott a 197 lóerős, kétliteres, négyhengeres dízel, amelynek a hátsó kerekei hajtottak. Mi ezt és a hathengerest próbáltuk. A hathengeres benzines kifinomultsága lenyűgöző, hangja mind közül a legszebb, ereje pedig meggyőző, gyorsulása százra 4,4 másodpercet vesz igénybe, ami ülésbe passzírozó érzés. Annak ellenére, hogy a hathengeres modell üres tömege eléri a 2 tonnát. Ugyanakkor a kabriózáshoz a négyhengeresek is bőven elegendőek, ám akinek a hanghatások is számítanak, a hathengeres mellett fognak dönteni. Akinek meg egyáltalán nem számít a hang, akár a dízelben is megláthatja a szépet. Valójában alig szűrődik be valami a gázolajos hangból az utastérbe, ám ez tényleg inkább azoknak szól, akik még ebben a kategóriában is a leggazdaságosabb modellt keresik. Ők sajnos a konnektoros hibridet nem tudják vászontetővel kérni, mert az a hajtásrendszer nem fér el a tetőmozgató mechanizmussal együtt. Ami egyébként 20 másodperc alatt nyitja és zárja a tetőt, akár maximum 60 km/h tempóig. Egy új Mercedes CLE kabriót legkevesebb 24,2 millió forintért lehet hazavinni. Az erősebbik négyhengeres már 27,4 millió forint, a hathengeres pedig 30,9 millió forintról indul. A dízelre vágyóknak pedig minimum 24,9 millió forintot kell kifizetniük, viszont ősszel lefelé bővül majd a kínálat a 180-as jelölésű változattal, 200 lóerő alatti teljesítménnyel, de valószínűleg kedvezőbb árral.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.06.13. at 09:12
    Permalink

    Alapjában véve visszatért a CLK koncepciójához (E és C között található 4 embernek használható praktikus kialakítású nyitott autó), ami érthető. Volt 5 nyitott autójuk: SLK (roadster), C cabrio, E cabrio, SL kicsit sok a jóból, főleg hogy mindegyiknek van komoly ellenfele. Viszont egy ilyen nagy autó alá érdemes lesz visszahozni egy roadstert.

Vélemény, hozzászólás?