Már négy éve, hogy elindult az Octavia negyedik generációjának forgalmazása
Repül az idő, ám ez nem látszik az Octavia formatervén. A negyedik generációnál jár minden idők legnépszerűbb Skodája, és elérkezett a ráncfelvarrás ideje is, pedig szerintem még a harmadik generáció formája sem avíttas. Mintha csak tegnap lett volna annak is a frissítése, ami nem csak a fényszórókat osztotta meg, de a modell rajongóit is. Aztán 2019-benbemutatták az új nemzedéket, ami szakított az osztott fényszórókkal, hogy visszafogott eleganciával csábítson a ténylegesen 2020-as piacra lépésekor. „Kettőt pislogtunk” és máris itt a ráncfelvarrás ideje, ahol mihez is nyúlhatnának ismét: hát persze, hogy a fényszórókhoz.
SportLine változatban is kérhető
A negyedik generáció is a cseh üvegművesség motívumaiból merített, így bár vonalzóval dolgoztak a formatervezők, a végeredmény igencsak látványos lett. Ezen tovább javítani nehéz, ezért túl nagy változásokra ne számítsatok. Az első fényszórókba rajzoltak egy kis leágazást, amiben a nappali menetfény LED-csíkja is folytatódik. És ha már a LED-nél tartunk, akkor fontos megjegyezni, hogy a kor követelményeinek megfelelően már az alapváltozat is full diódás fényszórókat kap. Felárért azonban a második generációs LED Matrix fényszóróval is rendelhetők a friss Octaviák, a ködlámpákat pedig időjárásfüggő funkció váltotta fel, amely automatikusan a mindenkori időjárási körülményekhez igazítja a fényerőt.
Új a fényszórók rajzolata
Elöl még átrajzolták kicsit a hűtőmaszkot és a lökhárítót is, így egy kicsit sportosabb az összhatás, amit erősíthetnek az opcionálisan rendelhető 19 colos könnyűfém felnik is.
A hűtőmaszkot is módosították kicsit
Hátul viszont nem változott a lámpatestek formája, de bennük a fények rajzolata igen, illetve futófényes index teszi látványosabbá az autót. A lökhárító itt is változott, de alig észrevehetően és ezzel kifújt a külső újdonságok sora.
Hátul csak a lámapburán belül láthatók a változások
Belül sem kell hosszan sorolni a változásokat. Ami jól látható az a nagyobb központi érintőképernyő, ami már 13 colos is lehet, de alapból 10 colos, és a digitális műszeregység is utóbbi méretű. Emellett kellemesebb tapintású anyagokból építkezik az utastér, új színek is megjelentek és a felhasznált bőrt növényi eredetű cserzőanyagokkal kezelik.
a konnektivitást is naprakészebbé tették Chat GPT, élő információk elérhetőségével
A kávébab héjából készítik a cserzőanyagot
Motorkínálatban a Skoda arra koncentrál, amit ténylegesen vásárolnak is az ügyfelek. Magyarán kétféle hengerűrtartalmú benzinmotor négyféle teljesítményszinttel, és a kétliteres dízel, ugyancsak kétféle teljesítményszinttel szerepel jelenleg a palettán. A benzinesek az 1.5 TSI és a 2.0 TSI masinák 115-265 lóerőig, a kétliteres TDI pedig 115 vagy 150 lóerős lehet. A menetpróbán szinte mindegyiket sikerült kipróbálni, de vezetésükben igazi változás nincs. Elképesztően keveset fogyasztanak, nagyon ügyesek és kényelmesek a hétgangos duplakuplungos automaták, de a manuális sebességváltóval is öröm vezetni bármelyik Octaviát.
A limuzin csomagtere 600-1555 literes, a kombié pedig 640-1700 literes
A frissítés az árakon is meglátszik. Sajnos 10 millió forint alatt már nincs új Octavia. A legolcsóbb szedán 11,3 millió forintról indul, míg a legolcsóbb kombiért 11,6 millió forintot kérnek.
A kombi teszi ki az eladások 67,1 százalékát 2020 óta és 2016 óta pedig a kategória legkelendőbb puttonyosa
A "Főnix narancs" szín csak a kombihoz kérhető
Ehhh..hol vannak a gombok? az új Kodiaq még elmegy, de ez? és hol a nagy dizel?? 200le?
skoda is lement kutyába, idióta bazinagy tapitv-k, unalmas beltér, persze hozza amit tud, de ennyi? ez mind újítás, a hülyeségek behalmozása?
A teljesítményt sajnos a kibocsátási korlátozás miatt kell csökkenteni. A Skoda sem lenne saját maga és a vásárlók ellensége, ha megtehetné, akkor nyilván lenne 200 LE-s dízel, és a 150 LE-s lenne a gyengébb motor. De ez csak a nagyobb modelleknél – Superb, Kodiaq – lehet így. Az valóban jó lett volna, ha az Octavia is megkapja a Kodiaq multifunkciós klíma/hangerő/stb. vezérlőgombjait.
Az árazásról annyit, hogy a Skodákról szóló cikkekből mindig kimarad az állandó kedvezmény. Ez az Octavia esetében 1.650.001 Ft, tehát ezt minden esetben le kell vonni a cikkben jelzett listaárakból. Úgy sem olcsó, de kicsit kedvezőbb az ár.