A Peugeot is tanulmányautót villantott a CES-en
Érdekes módon a Peugeot a Las Vegas-i CES kiállítást választotta új koncepcióautó bemutatására, amely sejteti, hogyan fog kinézni az elektromos szedánok és SUV-ok következő generációja 2025-től a márka kínálatában. De miért írom, hogy érdekes a helyszín? Nos, a Peugeot nem forgalmaz autókat Észak-Amerika területén, és korábban is nemmel válaszoltak az USA-beli szereplést firtató kérdésekre. Az új tanulmányautó, az Inception neve viszont azt jelenti, hogy kezdet.
Persze ez a kezdet valószínűleg az új formanyelv indulására utalhat, illetve a villanyos jövőre. Az Inception egyébként egy futurisztikus, négyüléses szedán és kupé keveréke, amely a Stellantis villanyautóknak szánt platformrjára épül. Vizuálisan egyértelmű a kapcsolat a 2018-as e-Legend koncepcióval, de ezúttal kevesebb a retro utalás. A motorháztető vonalvezetése, amely a fényszórók fölé nyúlik alatta pedig a „hűtőmaszk” visszafelé hajlik, a márka 1970-es és 1980-as évek eleji autóira utal. A hűtőmaszk pedig nem más, mint egy hatalmas üveglap, a fényszórók LED-ek, illetve az embléma is világít. A kerekek hasonlóak a
408-ason látott új felnikhez, hátul pedig a elülsőhöz hasonlóan macskakarmos fénymotívum látható.
Körülbelül 5 méter hosszú
Az utastér egyértelműen nagyon messze van még a sorozatgyártástól. A műszerfal az i-Cockpit utódjának előfutára, a gyáriak Hypersquare, tehát „hiperkocka” néven emlegetik. Ez egy téglalap alakú kormánykerékből és fölötte egy kerek digitális kijelzőből áll. Állítólag a videójátékok vezérlői ihlették a kormánykereket, akarom mondani kormánytéglalapot, amely középen érintőképernyős és négy, hüvelykujjal kezelhető vezérlőgyűrűt is tartalmaz. A Peugeot ígérete szerint az évtized végére les sorozatérett.
A kormánykerék steer-by-wire, tehát fizikai összeköttetés nélküli technológiával kapcsolódik az első tengelyhez, és az autó 4. szintű autonóm funkciójának aktiválásakor a műszerfalba hajtható
A koncepcióautó hajtásáról a Peugeot szerint, két villanymotor gondoskodik. Rendszerteljesítménye 680 lóerő, 100-as gyorsulása kevesebb mint 3 másodperc. Az autó vezeték nélkül is tölthető, de egy megfelelően gyors töltőre csatlakoztatva a 800 voltos rendszer 5 perc alatt 30 km-rel növeli a hatótávolságot. A 100 kWh-s akkumulátor pedig összesen 800 km hatótávolságot ígér.
A maacskakarom motívum megmarad
Sorozatgyártású autó nem lesz az Inception-ből