Ugyanaz másként? Lexus RX menetpróba
Kipróbáltuk a frissített Lexus RX-et
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Odébb még a teljesen új generációs RX, ám a Lexus felfrissítette az eladásainak döntő részét adó SUV-ját, az RX-et. A frissítésből a nyújtott, nagycsaládos kedvezménnyel is megvásárolható RX L is kapott.
Szolid frissítéssel kezdi a 2020-as modellévet a Lexus RX. Elöl laposabbak lettek, teljesen új technikát bevetők az adaptív Bi-LED fényszórók, a ködfény a módosított lökhárító aljára került, csupán a szolidan átrajzolt hűtőmaszkon mintegy fél évet dolgoztak
azt célozzák, hogy a közlekedés szerényebb emisszióval járjon, a világ tovább életképes maradjon.
Tavaly jelent meg, de most a 11 centivel nyújtott RX L is megújult
Tologatható hátsó üléssorával 9,5 centivel nagyobb lábhelyet adhat az RX L
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
RX | 4890 | 1895 | 1685 | 2790 | 453-924 |
RX L | 5000 | 1895 | 1700 | 176-432-1656 |
Hátul is újak a lámpák és a lökhárító is, az egyik új szín a Terrán Khaki (ejtsd: keki)
a gyalogosok felismerhetősége korom sötétben is 32 méterről 56 méterre nőtt!
Jelentősen nagyobb fényerőt és fokozatmentes kanyarkövetést, valamint távfény-maszkolást ad az új fényszóró
Csak kicsit változott a beltér, az új érintőképernyőhöz új, érintésérzékeny vezérlő került a váltó mögé
Az ülésvázak módosításával az alap hosszúságú RX-ben is nőtt a hátsó lábtér. Nem kérdés, hogy az ülések kényelmesek, ahogyan a bőséges helykínálat is megvan
Az Apple CarPlay és az Android Auto végre itt is elérhető
Négy éves már a negyedik generációs RX, de a forma még nem öregedett meg
Benzinmotor | |
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP |
Hengerűrtartalom [cm3] | 3456 |
Hengerek/szelepek száma | V6/24 |
Kompresszióviszony | 13,0:1 |
Furat x löket [mm] | 94,0x83,0 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 262/6000 |
Nyomaték [Nm (1/min) | 335/4600 |
Hibrid rendszer | |
Hibrid akkumulátor fajtája | Nikkel-metál hidrid |
Nominális feszültség / rendszerfeszültség [V] | 288/650 |
Cellák száma | 240 |
Villanymotor elöl | 167 LE, 335 Nm |
Villanymotor hátul | 68 LE, 139 Nm |
Rendszerteljesítmény | 313 LE |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7,7 |
Végsebesség [km/h] | 200 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 7,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 172 |
Saját tömeg [kg] | 2100-2215 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2715 |
Két F Sport találkozása a tengerparton...
Ha a hajtáslánc nem is változott, az RX vezethetőségét több módosítással is fokozták. A karosszériát 14 új ponthegesztéssel és a korábbiakon túl 4,2 méternyi szerkezeti ragasztóval tették merevebbé, a felfüggesztésekbe egyebek mellett erősebb kerékcsapágyak kerültek, hátul az üreges stabilizátorral csökkent a rugózatlan tömeg, ugyanakkor a vastagabb, merevebb stabilizátorokkal a rugók lágyabbak lehetnek. Újak, egy új gumiperemes rezgéscsillapítót is bevetők a lengéscsillapítók, az F Sport és a Luxury verziók ráadásul adaptív, karakterisztikájukat másodpercenként 650-szer változtatni tudó, gombnyomásra is hangolható lengéscsillapítókat és az oldaldőlést csökkentő aktív stabilizátoros felfüggesztést kapnak. Precízebb lett a kormányzás is, továbbá egy aktív kanyarodást segítő rendszer is szerepel már: kanyarban gázt adva a menetstabilizáló elektronika az ívbelső kerekek fékezésével csökkenti az alulkormányozottságot, magyarán segít az autót a nyomvonalon tartani. Mindezek eredményeként az RX méretéhez és tömegéhez képest kifejezetten jól vezethető, persze egy nem kis monstrum.
A 453 literes csomagtér nem kategóriarekorder, de bőven elegendő méretű, jól pakolható
A mostani modellfrissítések sajátja, hogy a korábbiaknál érezhetően jelentősebb fogyasztási értékekkel találkozunk, ennek oka pedig az új WLTP norma bevezetése a korábbi, sokszor citáltan nem valóságközeli NEDC helyett. Az RX 450h WLTP értéke 7,7 l/100 km, ami a valóságban, normál üzemben és különösebb odafigyelés nélkül is hozható. Az említett adat a több mint 300 lóerős, tágas SUV-tól egyáltalán nem rossz. Ugyanez mondható el a vételárról is, ami már az RX alapváltozatánál is 21 millió forint, de itt is erőteljesen nézni kell, hogy mit is kapunk ennyiért.
A műszerblokk alapjaiban változatlan, japán autós
Ahogyan motorizáltságból sincs alap az RX-ből a hazai piacon, csakis a 313 lóerős hibrid, úgy már a 21 millió forintos Comfort alapváltozat is nagyon erősen felszerelt. Sok más mellett szintetikus bőr kárpitozást, navigációs rendszert, LED fényszórókat, tolatókamerát, 12 hangszórós hifit és vezeték nélküli telefontöltőt, Bluetooth kihangosítót, kétzónás automata klímát, elöl elektromos, fűthető üléseket, távolságtartós tempomatot és sávtartó rendszert, 18 colos alufelnit is kapunk. 1,8 millió forint az egyebek mellett már valódi bőr kárpitozást, holttérfigyelőt és mögöttes forgalomra nem csak figyelmeztető, vészfékezést is tudó rendszert, elektromos csomagtérajtót, hátsó ülésfűtést és első szellőztetést is adó Executive szint felára. Utóbbinál már a nagyobbik, 12,3 colos központi kijelzőt kapjuk Apple CarPlay és Android Auto funkcióval, CD és DVD lejászóval. Ha a konkurenciához mérjük, a Lexus bizony olcsónak számít, még akár a sok más mellett Mark Levinson hifis, anilin bőr üléses, 26,3 milliós Luxury, vagy a 26,83 milliós F Sport verzióval is. A nyújtott L verzió Comfort és F Sport szinttel nem, csak Executive és Luxury ellátmányokkal, a sima RX-hez mérten 700 ezer forintos felárral (23,5, illetve 27 millió forinttól) érhető el. Már most, hiszen a frissített RX már rendelhető.
Az F Sport méhsejtes légbeömlőket, króm helyett sötétített keretes hűtőmaszkot kap
„A zajszigetelés fokozódott”
Szerintem vegyetek fel egy lektort, aki tud magyarul. Vagy ne írjatok cikket angol nyelvű sajtóanyagból tükörfordításal.
Köszi az észrevételt. Ilyen becsúszik, amikor az ember hazafelé a repülőn, az angol nyelvű sajtóanyag olvasása után írja a cikket, ami ennek ellenére messze nem tükörfordítás.