Téligumi-teszt – 16+1 garnitúrát vallattunk a Hungaroringen

Téligumi-teszt 2013 – az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Második téligumi-tesztjét készítette az Autónavigátor.hu, a Hungaroringen papírforma és meglepő eredményekkel is szembesült a csapat.


A tavaly a nonstopgumi.hu-val közös valóságteszt után idén is saját magunk teszteltük a téli gumikat a Hungaroringen, illetve az ott található Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum tanpályáin. Minden mérést ötször ismételtünk, így a 16+1 abronccsal 85 alkalommal végeztünk el. A „milyen gumit válasszunk?” kérdés megválaszolásához már tavaly is saját gumiteszttel segítettünk, hogy a hazai autósoknak ne csak a külföldi, konkrét mérési eredményeket nem is közlő tesztek jelentsenek támpontot. Partnerünkkel, a hazánk legnagyobb kiskereskedelmi forgalmazójának számító nonstopgumi.hu-val karöltve aztán tavasszal a nyári abroncsokat is teszteltük, most pedig itt van legújabb összevetésünk, a Téligumi-teszt 2013 - az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje. Idén 16+1 abroncsot teszteltünk valós, hazai körülmények között, köztük télieket, nyáriakat, négyévszakosakat, használtakat és még egy kínait is. Megmutatjuk, hogy a különféle útfelületeken melyik mennyire tapad, melyikkel milyen rövid úton lehet megállni.

Ahogyan az az elnevezésből is ered, valósághű és hazai körülmények között próbáltuk ki az abroncsokat. A tesztet magyar átlagautókhoz közeli használtakkal szerettük volna végezni, ehhez a Ford Petrányitól kaptunk 4 és 5 éves, 127 és 130 ezret futott, egységesen a 2008-as frissítés utáni 1.6-os Focusokat. A teszt előtt a két Focus átesett fékellenőrzésen és fékhatásmérésen, menet közben nem is éreztünk semmiféle különbséget az autók között. Sokszor azt sem tudtuk, hogy melyikben ülünk. Az mondjuk egyértelmű volt, hogy nem a korábbi rendőrautókban, ezek nagyságrendekkel megkíméltebbek voltak, s érzésre jobban is mentek.
Hirdetés

Az autókon túl is volt némi változás a tavalyi teszthez képest: szerelési szempontból például az, hogy a nonstopgumi.hu már nem csupán az abroncsokat hozta ki, hanem azokat mind felnire szerelten, centrírozva szállította a pályához. Amíg az egyik autóval mértünk, addig gond nélkül fel tudták tenni az új kerekeket a másikra. Méréseink a tavalyiak voltak, tehát a Hungaroring célegyenesében, száraz aszfalton 120, 100 és 60 km/óráról néztünk vészfékezést, míg a Tanpályán nedves, folyamatosan és egységesen locsolt aszfalton 60 km/óráról is vészfékeztünk, s ugyanott a jeges úthoz hasonlóan csúszós nedves műgyantán is mértük a féktávot 40, illetve 30 km/óráról. A csúszós úton mutatott kapaszkodóképességet szintén nedves műgyantán vizsgáltuk: 30 métert kellett mihamarabb megtennünk az egyes abroncsokkal. A ring célegyenesében mértük az autóban lévő zajt is, ami bizony hallhatóan is függött az abroncsoktól. Egy új mérésünk is volt továbbá: a gördülési ellenállás összehasonlítására a kigurulás; szintén a célegyenes egy meghatározott részén néztük, hogy 15 km/óráról üresben hány métert gurul sík úton az autó. A méréseket a már korábban is alkalmazott módszerrel, a GPS Expert Kft. által biztosított eszközökkel végeztük, illetve végezte számunkra Gere Tamás, a Budapesti Műszaki Egyetem Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék doktorandusza. Hogy a mérések a kívánt tempókról meglegyenek, természetesen minden esetben azok fölé gyorsítottunk, minden mérést 5 alkalommal ismételtünk, s táblázatainkban már a szélső értékek elhagyásával számított átlageredmények láthatók.
Fontos tudni, hogy a mérésből adódóan a féktávok nem a fékpedálra lépéstől, hanem az autó lassulásától számított métereredményeket mutatják, tehát nincs bennük a fékkésedelmi idő alatt megtett út. Fontos azt is hangsúlyozni, hogy az eredmények 3-6 Celsius fok között, egyetlen éjszaka (november 16-án) születtek. Így, bár a mérés során igyekeztünk minimalizálni a körülmények változását, azokat kizárni teljesen nem tudtuk, s még fontosabb, hogy mínusz fokokban jó eséllyel más eredmények születnének, más rangsor állna fel. Utóbbi nem csupán feltételezés, mint azt egy meg nem nevezett gumimárka szakemberétől megtudtuk, számos olyan abroncs is szerepelt tesztünkben, amelyet az itthoni, télen is gyakran előforduló 0 Celsius fok alatti hőmérsékletre optimalizáltak. Milyen abroncsokat szerepeltettünk?
A 195/65 R15-ös méretű 16 gumi közé használt, 3 éves, 6 mm-es profilmélységű prémium kategóriás és szintén 3 éves, de már csak 5 mm-es profillal rendelkező standard abroncsot is tettünk. Mindkettő megfelelt tehát a téli gumikkal szembeni ajánlásoknak (és jobbak voltak a tavaszi, jövőre szintén ismétlendő Téligumi Kommandónk szerinti magyar átlagnál). A többi 14 új abroncs között pedig szintén szerepeltek prémium, középmezőnybe tartozó és kifejezetten olcsó abroncsok is, így a kínai Imperial is, de beletettünk a mixbe egy hagyományos, használt nyárit is annak megvilágítására, hogy mire számíthat az, aki egyáltalán nem vesz téli abroncsot.
A tesztelt abroncsok és áraik*
Méret: 195/65 R15 Bruttó darabár
Barum Polaris 3 15 463 Ft
Bridgestone Blizzak LM-32 17 145 Ft
Continental ContiWinterContact TS 850 18 749 Ft
Debica Navigator 2 15 110 Ft
Firestone Winterhawk 3 15 596 Ft
Goodyear UltraGrip  8 18 441 Ft
Hankook Winter i*cept evo W442 15 810 Ft
Kleber Krisalp HP2 16 493 Ft
Kleber Quadraxer (négyévszakos) 17 083 Ft
Michelin Alpin A4 19 509 Ft
Pirelli SnowControl 3 17 655 Ft
Riken Snowtime B2 XL 13 693 Ft
Imperial Snowdragon 13 005 Ft
Téli használt prémium gumiabroncs nincs ár
Téli használt standard gumiabroncs nincs ár
Nyári használt prémium gumiabroncs nincs ár

Négyévszakos gumiból idén kettő is szerepelt, a már tavaly is tesztelt Kleber Quadraxer mellett a Debica Navigator 2 is. És végül lett egy „+1” abroncsunk is annak vizsgálatára, hogy vajon a raktárban tárolt, túlkorosnak vélt, nem friss gyártású abroncs mit tud. Mivel a 195/65 R15 igen kelendő, konkrétan a legnépszerűbb gumiméret (s pontosan ezért ez szerepel tesztünkben), nehéz volt a teszteltekkel teljesen azonos és koros abroncsot találni, ezeket ugyanis rendszerint mind elkapkodják. Végül a Bridgestone Blizzak LM-32 elődjéből, az LM-30-ból talált egy 1,5 éves garnitúrát a nonstopgumi.hu. Mivel az csak kevéssé tér el az újonnan tesztelt LM-32-től, jónak bizonyult az összevetéshez. A 1,5 éves abroncs konkrétan jobban is teljesített, mint az új Bridgestone, melynek oka vélhetően az, hogy az újat alacsonyabb hőmérsékletre optimalizálták. Ezen teszt azonban végre pontot tett annak a kérdésnek a megválaszolására, hogy vajon veszélyes-e a már nem teljesen új gumi. A teszt szerint sem kell félni az 1-2 éves, persze szakszerűen tárolt abroncsoktól. Igaz az, amit a gyártók és a forgalmazók is vallanak: ennyi idő után azok lényegében ugyanazt tudják, mint újkorukban.
Miként táblázatainkból látható, az idei teszt sokkal homogénebb eredményeket hozott, mint a tavalyi, melynek egyik fő oka, hogy idén nem 5 és 8, hanem egységesen 3 éves használt gumikat mérkőztettünk. (A használt abroncsok márkáját és modelljét szándékosan nem nevezzük meg, ugyanis csaknem biztos, hogy az abroncsok múltja, használati körülménye mai jellemzőiket jobban meghatározó, mint azok neve.) Ezek feltűnően jobbak voltak, mint a tavalyi korosabb példányok. Látványos továbbá, hogy a kínai Imperial Snowdragon több szempontból is jobb eredményeket hozott, mint egy évvel ezelőtt. Ennek oka, hogy a gyártók a szériák cseréje közben is gyakorta módosítanak az abroncsok összetevőin, márpedig a nagy mágia abban van, nem pedig az amúgy szintén fontos mintázatban. A tavalyi eredményeket az ideiekkel amúgy nem túlzottan ajánlott összevetni. Egyrészt nem titok, hogy a tanpálya műgyanta burkolata öregszik, s idővel egyre jobb tapadású lesz, az ott mért szerényebb fékutak tehát nem egyértelműen az abroncsok fejlődését mutatják. Másrészt az is nyilvánvaló, hogy például a levegő páratartalma is más volt, mint a tavalyi teszt idején (most érezhetően magasabb volt), illetve az autók sem voltak teljesen azonosak, tavaly kombi, idén ötajtós Ford Focusokkal teszteltünk.
Az idei tesztelés érdekessége volt, hogy a függetlenség és pártatlanság érdekében a nonstopgumi.hu emberei bele sem ültek az autókba, minket tesztelőket pedig szerelés közben nem engedtek azokhoz közel. Mi tehát nem tudtuk, hogy melyik abroncsot vallatjuk épp, nekünk csak mérni kellett, egységesen. A korábbinál érezhetően jobban egyben lévő mezőny tagjait illetően eléggé vakon tapogatóztunk annak kapcsán, hogy mikor melyiken gurultunk. Volt néhány kivétel, ami azonban érezhető volt. A tavalyi győztes Michelin Alpin A4-est az első fékezés után felismertük, s a Debica Navigator 2 is jól azonosíthatóan négyévszakos volt: sehol sem bizonyult jónak.
Tudtuk, hogy szárazon a nyári gumi jó lesz, s így is lett, de majdnem olyan jó volt ott a használt (már vélhetően kissé felkeményedett) téli prémiumabroncs is. Ezek aztán a műgyantán szerepeltek rosszul. A kigurulás versenyszámában, azaz a gördülési ellenállás szempontjából szintén a keményebb abroncsok voltak a jók, kivétel a Goodyear UltraGrip8, ami ott és műgyantán is nagyon jó volt. Szinte mindenhol kimagaslóan jól szerepelt a Michelin Alpin A4, s meglehetősen jó jellemzőket mutatott a Continental ContiWinterContact TS 850, valamint a Firestone Winterhawk EVO 3 is. Utóbbi sokkalta jobbnak bizonyult, mint a tavalyi teszten szerepelt Winterhawk EVO 2 – az ADAC idei tesztjén is harmadik lett. Ezzel pedig már el is árultuk, hogy a mi összesített eredmények szerinti dobogónkon szintén ő a bronzérmes.

Összesített listánkhoz mi a mért és a legjobb értékekhez viszonyított eredményeket a száraz úton regisztrált fékút 15%-os, a nedves aszfalton és nedves műgyantán mért fékút 30-30%-os, a nedves műgyantán mért kapaszkodóképesség 15%-os, a zajszint és a gördülési ellenállás 5-5 százalékos figyelembevételével kalkuláltuk. Mint az látható, a korábbiaknál nagyobb súlyt kaptak a nedves műgyantán mutatott jellemzők, ennek oka, hogy annak tapadási tényezője nem csak a jégéhez hasonló, hanem a letaposott hóéhoz is, így az azon mért értékek sokat mondanak az abroncsok téli tudásáról. A mi, 3-6 Celsius fok között végzett tesztünk alapján a Michelin Alpin A4 a legjobb téli abroncs, az összevetésben legmagasabb ára tudásával magyarázható. Bár összesített eredmény alapján a Continental ContiWinterContact TS 850 és a nála jóval olcsóbb Firestone Winterhawk EVO 3 között nincs komoly különbség, összpontszámuk között mégis van 0,5 százaléknyi eltérés, és a fékezési jellemzők kapcsán azért érezhetően jobb a Continental, mint a Firestone. A Goodyear UltaGrip 8 elsősorban a száraz aszfalton mutatott jellemzői miatt maradt le, de téli körülmények közé remeknek ígérkezik.
Aki jó képességekkel rendelkező, viszonylag olcsó abroncsot keres, annak a Firestone tesztelt (és legjobb tudás/ár arányúnak mondható) gumija mellett a Barum Polaris 3 és a Kleber Krisalp HP2 is ajánlható. Meglepően jól teljesített a hároméves középkategóriás abroncs, a vártnál azonban rosszabbul az elsősorban jégen nedves műgyantán gyenge, nedves és száraz aszfalton azonban teljesen jó Pirelli SnowControl3. A Hankook Winter i*cept evo W442 mindenhol közepesnek mutatkozott, ahogyan a használt prémium abroncs is, tudásban ott mozgott a 1,5 éves Bridgestone Blizzak LM-30 és még egy kicsivel lejjebb az idei LM-32 is. A négyévszakos abroncsok egyértelműen kompromisszumosak, a Kleber Quadraxer téliesebb körülmények között jobb volt, mint a Debica Navigator 2, ám szárazon utóbbi adott szerényebb fékutat, úgy persze, hogy nedves aszfalton és műgyantán egyaránt gyengén szerepelt.
Szinte mindenhol gyengén szerepelt a Riken Snowtime B2 XL, s bár az Imperial Snowdragon névre hallgató kínai abroncs nedves úton mért fékút szempontjából például nagyot fejlődött tavalyi önmagához képest, a műgyantán mért jellemzőkön túl még mindig sereghajtó. Már jobb azonban a Rikennél, s a négyévszakos Debica Navigator 2-nél is. Ami pedig a teszt egyértelmű konklúziója: hiába jobb hajszálnyit, de tényleg csak hajszálnyit száraz úton (és még viszonylag magas hőmérsékleten, 3-6 Celsius fokban) a nyári gumi a télinél, amint esik az eső, amint csökken a hőmérséklet, netán jég vagy hó borítja az utat, a most következő évszaknak megfelelő téli abroncsok óriási előnyre tesznek szert. Váltani tehát erőteljesen ajánlott. Hogy melyikre, azt a jellemzők súlyozásával mindenki magának kalkulálhatja, miként az aktuális árakat is láthatja az alábbi gumikeresővel. Ahogyan azt korábban ígértük, a tesztet követően sorsolni is fogunk, november 29-én a korábban meghirdetett játékunk résztvevői közül a szerencsés győztes a Michelin Alpin A4 garnitúrát fogja megnyerni.
[box=nonstopgumi]
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Esetleg lehetséges lenne ha összejön a havas teszt egy Hankook W310-es verzió tesztelése? Ebben a 16-os méretben már kapható és még senki nem tesztelte (mindenki a W442-t teszteli) legalábbis interneten nem találtam még sehol. Pedig az egyterűekre illetve a középkategóriás autókra inkább ez illik.

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Igen, a legkelendőbbeket próbáltuk a teszthez összeválogatni, plusz egy-egy érdekességet, például a kínai Imperialt.
    A havas teszten tavaly is dolgoztunk, de a hazai viszonyok mellett azt nagyon nehéz összehozni, hogy egységes körülmények között, például letaposott, s a tesztek során sem túlkeményedő, elfogyó hórétegen tudjunk mérni. Mindenesetre idén is dolgozni fogunk rajta.

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Ahogyan írtuk, 3 éves, 5-6 mm profilmélységgel rendelkezők voltak. A márka kevésbé fontos, mint a kopás, illetve, hogy mennyire koros. Tavaly 5 és 8 éves használt abroncsokat teszteltünk, azok borzalmasan rossz eredményeket értek el. Érdemes megnézni a 2012-es tesztben! [url]http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/teligumi-teszt_2012_-_az_autonavigator_hu_es_a_nonstopgumi_hu_valosagtesztje-8749[/url]

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Nem a legrosszabbat, de nem volt kiemelkedő. Ez is közre játszott egészen biztosan. Azt, hogy milyen gumikat fogunk tesztelni legközelebb azt jelenleg nem tudom megmondani. Viszont mindenkinek erősen ajánlom, hogy a saját autójával jöjjön el és szívesen mérek neki fékutakat, gyorsulásokat (hossz-keresztirány) biztonságos, forgalomtól elzárt pályán. Száraz, vizes, műgyanta felület megoldott. Céges elérhetőséget találtok a cikkben, a honlapon keresztül fel tudjátok venni a kapcsolatot velem.

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Vajon milyen abroncsok lehettek azok a “téli használt prémium gumiabroncsok”, a “téli használt standard gumiabroncsok”, amik nagyon jó értékeléssel szerepeltek a teszten?

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Lehetséges, hogy közvetlen előtte meg a mezőny egyik legrosszabját teszteltétek? Egy ilyen váltás is adhat olyan kontrasztot, ami alapján abszolút nyerőnek érzed.
    Vagy pedig tényleg tud valami objektíven nehezen megfoghatót a Micheline, méghozzá addiktív módon :))))

    Lehet olyat kérni, hogy legközelebb teszteljétek a TOYO gumikat is? Erről igazán sehol nem találtam semmi érdemi tesztet, viszont feleségem autóján ilyen van nyárigumiként, és ott nagyon bevált. Kíváncsi lennék, hogy téligumiként kb. hol van a helye a mezőnyben?

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Egy éve történt. Elmentem vásárolni az egyik bevásárló központba, egy nemrég vásárolt 2007-s Suzuki swift-tel.Száraz, kissé hűvös november idő volt. Amikor kijöttem, esett a hó, az idő hidegebb lett. Mivel már sok sok
    telet megéltem, ezért nyugodtan indultam hazafele, persze lassabban, mint ahogy jöttem. A nagy meglepetés
    egy kanyarodáskor ért, 20-30 km-l mentem, kormány jobbra fordítva, a kocsi meg ment tovább egyenesen….
    ha akkor van ott valaki, vagy valami tuti elütöm, vagy összetöröm.30 év vezetési tapasztalata kevés volt, kis túlzással mondhatom “halálfélelmem ” volt nagyon megijedtem ! Ez volt az a pillanat, hogy első dolgom volt,téli gumit rendelni.Előtte itt ezen az oldalon megnéztem, hogy melyik a legjobb, tesztgyőztes gumi és már vettem is.
    Írhatom, hogy életem egyik legjobb döntése volt, kottázni lehet a különbséget a téli és nyári gumi között.
    Szuper ! biztonságos, megnyugtató,csak ajánlani tudom mindenkinek ,aki tétovázik, hogy vegyen e, vagy ne vegyen .
    Vegyen,megéri………….

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Sziasztok!
    Én is köszönöm a tesztet!
    Saját tapasztalatom a nyári és téli gumival. Egyik évben télen cseréltem kerekeket. Mentem gumishoz hóban nyárival és jöttem gumistól télivel. iszonyatosan nagy különbség van téli és nyári gumi között, azonos márkájú guminál is , kb mint nyári gumi szárazon és vizes úton 195/65 R15 Kumho. Nekem nagyon bevált mind a kettő. (igaz ez a márka nem szerepelt a tesztben.)

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Kár, hogy a legjobb téligumi nincs köztük, meglehet az élen végzett volna. Ahogy az előző hozzászóló is írja, a Vredestein tud annyit, mint a Michelin, véleményem szerint nem, csak többet. Jómagam is azt használok, immáron a 3. szezont futja vele kicsi Kiám, de a családban lévő autókon is ez a bevált téligumi. Nekem nagyon bejött, havas úton érezhető igazán az előnye…

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Nini! Hát akkor mégsem a német Continental a világ legjobb gumija, mint ahogy azt a német ADAC hazudja minden évben?? Gratulálok, végre egy 90%-ban hihető, semleges teszt!

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Én a magam részéről annyit jegyeznék meg : A” +7 °C alatt mindenképpen kell a téli gumi, mert a nyári gumi felkeményedik és romlanak a tulajdonságai….” Ez csak egy reklámszöveg , mert azért a téli abroncsokat valahogy el kell adni ! Így meg ,hogy ráijesztenek az egyszerű autósokra sokkal könnyebb az értékesítés. Egyszer néhány éve olvastam a német ADAC hasonló tesztjét .Azt 0°C körüli hőmérsékletnél valahol Norvégiában egy tesztpályán végezték. Ott is szerepelt a téli gumiabroncsok között egy jó minőségű nyári abroncs. Az eredmény kb. ugyanez lett. Az lehet ,hogy hidegben a nyári gumiabroncs anyaga felkeményedik. Viszont a gumiabroncs szárazon és vízen (latyakos úton ) ennek ellenére ugyanolyan jól teljesít mint pl. +30°C hőmérsékleten. Egyébként saját autómmal is jártam már télen (mindennap autóztam kb.50km-t munkába járás miatt ) jó minőségű nyári abroncsokkal( Uniroyal ). És őszintén szólva nem éreztem magam életveszélyben. Pedig mentem akkora hóban is , hogy kb. a lökhárító aljáig ért. És elmentem vele sőt meg is tudtam állni vele ,és el is tudtam indulni. Jeges úton pedig szinte mindegy. Idén március 14-én pedig a jeges hóban ,egy domb aljánál meg kellett állnom forgalmi okokból .Elindulni utána nem tudtam , annak ellenére, hogy akkor Goodyear téli gumiabroncsok voltak az autómon. Tehát a téli gumitól se várjon csodát senki sem.!

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Én végeztem a méréseket a teszten. Katona Mátyás mellett ültem végig. A gumikat úgy tették az autó alá, hogy nem tudtuk mikor melyik van fent. Én az első vizes fékezés után megéreztem, hogy a Michelin van fent (tavalyi élmények alapján), amit a kérdésem után meg is erősítettek. Kicsit becsapós volt olyan szempontból, hogy a Michelint baromi jónak éreztük mindenhol, de ugyanakkor nem jött ki olyan nagyságbeli különbség a számok alapján, mint ahogy azt az autóban átéltük. Valószínű már fáradtak voltunk akkor, hiszen az utolsó előtti garnitúra volt (hajnal 2 órakor) és fáradtan nagyobbnak érzi az ember az erőhatásokat. Összegezve aki az első háromból választ gumit jól dönt! Röviden ennyi : )

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Megmondom én Neked. Egy márkás 80%-os futófelülettel rendelkező nyári gumit fent hagytam egyszer direkt télére. A cél a hóban való fékút mérése volt. Aztán úgy adódott, hogy a Mátrában -8 fokban full száraz, napsütéses időben autóztam. Nem volt nagy forgalom, erőltettem kanyarokban a határon való autózást. Meglepően jól telesített, nem csúszkált, bőven többet nyújtott, mint amit elvárt volna az ember. Tehát mindez szárazon. Esőben persze romlik a nyári gumi tapadása hideg időben, oda már kell a téli.
    Pár hónappal később még mindig fent volt a nyári, havas úton kellett autózni szintén a Mátrában, kb 5-8 centi hó volt, többnyire letaposva, kanyarban kicsit mélyebb volt a hó. Semmi gond nem volt a nyári gumi ellenére, mindössze józan ésszel kell vezetni ilyenkor és tojásokon lépkedős kormány + pedálmozdulatokkal, sok motorfékkel. Akkor van gáz csak, ha vészhelyzet adódik… Ott sokszor még a megfelelő gumi is kevés, arról nem is beszélve, ha nem megfelelő van fent.
    Akármilyen gumi is van az autón ésszel kell menni, nem túlértékelni a gumi, autó és saját képességeinket. Ha a fizika határain belül autózunk, és jól, előre láthatóan vezetünk akkor az esetek többségében nem lehet gond.

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Végre egy igazán jó cikk! Gratulálok!
    Kicsit meglepődtem, hogy a “7 fok alatt téligumi, mer jobb” szlogen ellenére szárazon simán jobb volt a nyári gumi. Igazán téli körülmények között persze esélytelen, de kíváncsi lennék, hogy nagyobb hidegben (-5, -10) hogyan szerepelne száraz időben egy márkás nyári szett.

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Köszönjük az elismerő szavakat! Igazából a teszt mögött nincs nagy szponzor. A nonstopgumi hozta és szerelete az abroncsokat, autókat kaptunk hozzá kölcsön a Ford Petrányitól, a Tanpálya biztosította a helyszínt, Gere Tamás és a GPS Expert a mérést, mi pedig az egészet megszerveztük, elvégeztük a tesztet és megírtuk a cikket, megcsináltuk a videót. Valóban volt benne munka. 😉 Egy cél érdekében: lássa mindenki, hogy télen, jégen és hóban mennyire veszélyes a nyári gumi, illetve azt, hogy milyen sokat ér a jó téli abroncs. Örülünk, ha tetszetős az eredmény!

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Ho nelkul ez a teszt csak legfeljebb feligazsag. Sehol egy kanyar, egy korsebesseg , egy vonoero meres, azaz elindulas hoban stb. Hasznos a teszt, de ez igy keves bar a vegeredmeny legfeljebb abban modosulna, hogy a conti nyer mint mindig.

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Én éppen ma reggel rendeltem meg az autómra a garnitúra Michelin Alpint. Miért? Ssaját kedvező tapasztalatom szülte márkahűségből. Amikor először vettem a mislentől, annyira, de annyira döbbenetesen jobb volt, mint az addigi gumijaim, hogy szavakkal leírni nehéz. És mert bízom benne, hogy most is jó lesz az nekem.

    Erre, most este olvasom ezt a cikket. Külön köszönet az újraszámolós táblázatért!!! Ez megerősített benne, hogy jól választottam, 96%-os eredménnyel az Alpin a legmegfelelőbb nekem. Utána a Continental jönne 95%-kal…

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    A tesztben szereplő viszonyok – száraz, nedves, jeges (műgyanta) felület – 99 %-ban fedik a téli magyar valóságot. Hó nálunk alig van. Vagy letakarítják az utakat (ami nem annyira jellemző), vagy letapossák és lefagy, de akkor az már inkább jég. Így azt kell mondani, hogy ez tényleg egy hasznos teszt, valós képet kaphatunk az abroncsok tudásáról. Nekem tetszett.

  • 2017.10.29. at 20:04
    Permalink

    Talán kevesen teszik meg de Én nagybetükkel MEGKÖSZÖNÖM! ezt a hasznos cikket
    Azt nem tudom milyen szponzori háttérrel bírnak a résztvevők, de az biztos hogy a felkészülés, a szerelés a teszt nagy és áldozatos munkát követel! Ha valaminek van értelme akkor ez az!!!! Mégegyszer köszönöm!

Vélemény, hozzászólás?