Így vernek át a benzinkúton

Tanácsok a benzinkutas átverések kivédéséhez

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahol nagy pénz forog, ott nagy a csalási lehetőség, így van ez a benzinkúton is. Érdemes védekezni ellene.

Drasztikusan megemelkedtek az elmúlt években az üzemanyagárak, csak a tavalyi évi növekedés 42 forintnyi volt a benzin és még komolyabb mértékű, 72 forintos a gázolaj esetében. A magasabb árakból a benzinkutak és főként a töltőállomások dolgozói alig vagy leginkább sehogy sem profitálnak - hiszen leginkább forgalmuk csökken. A látványosan magas tankolási összegekből - ma már kisautó is elvétve tankolható tele 15 ezer forintból - azonban ők is szívesen részesednének.
Valójában korábban is jellemző volt a tankolásokból való elcsippentés vagy épp a számlázott összegen felüli pénzszerzés. A mintegy 20 autós körében végzett, nyilván kevéssé reprezentatív, de sokat autózók lévén, mégiscsak támpontot jelentő felmérésünk alapján a módszerek a régiek. Alapvetően két támadási, bepróbálkozási lehetőség létezik - amelyek kivédhetők és van persze olyan is, ami ellen gyakorlatilag nem lehet tenni semmit sem.

Alapeset a hibás visszaadás, melynek előnye, hogy a pénztáros önállóan, mindenféle összjáték, egyeztetés nélkül tudja kivitelezni. A lényeg a vevő türelmetlenné tétele, annak elérése, hogy kevéssé figyeljen a fizetéskor visszajáró összegre. A labda feldobásának számít, ha a kuncsaft eleve telefonál, esetleg újságot olvas, vagy épp csak beszélget valakivel. Gyanakvásra ad okot, ha a pénztár belassul, hiába nincs előttünk senki, lassan kerülünk sorra. Ilyenkor a pult túloldalán szívesen színlelnek pénzszámolgatást, papírtöltögetést, mintha nagyon el lennének foglalva. Ezt rendszerint olyan meggyőződéssel tudják tenni, hogy még a fizetési szándék jelzésére is nehezen szakadnak ki abból. Szándékosan, hiszen a cél az, hogy lehetőség szerint sor torlódjon fel az üzletben, amikor a kuncsaft már sietne, hátulról is nyomják, vélhetően nem fogja fillérre átszámolni a visszajárót. Hogy utóbbi még nehezebb legyen, az időtényezőn kívül mással is szeretnek nehezíteni a kasszások. Például a szándékos ügyetlenkedés időhúzásra és a normális vásárlási menetből kizökkentésre egyaránt kiváló.

Kevéssé érthető, de egy mai tankoláskor legtöbbször bevetendő 20 ezer forintos címletre elképesztően nagy összegként tudnak nézni - amiből nehéz visszaadni. Jellemzően ilyenkor hosszas számolgatás következik, majd a lehető legapróbb címletekben jön a visszajáró - kilóra nagyjából megvan, de a sorra fittyet hányva fillérre is érdemes a pulton végigszámolni, hogy az összeg rendben van-e, ugyanis reklamáció a pénztártól való távozás után nincs, ott viszont még zavartan vagy épp a csalás gyanúját felháborodottan visszautasítva szokták korrigálni az összeget. Még nyerőbb a helyzet, ha 10 vagy esetleg 5 ezer forint alatti tankolásról van szó, s 10 vagy 20 ezressel fizetve megadatik a lehetőség a címletek „összekeverésére”. Védekezés: a pénzt átadva hangosan mondani kell, hogy milyen címletet tettünk a pultra, pl. „Tízezret adtam!”, a visszajáró kapcsán pedig ugyebár a számolás. A visszaadási csalás lehetőségét kizáró módszer pedig a bankkártyás fizetés, ami így különösképpen kényelmessé teszi a vásárlást.

Csalási lehetőségek természetesen bankkártyával fizetve is maradnak. Ritka, de a benzinkúton sem kizárható lehetőség, hogy a kártyát megpróbálják lemásolni – nem szabad hagyni, hogy bankkártyánkat olyan helyre (pult mögé, alá) tegyék, ahol nem látjuk, s akár egy „speciális” olvasóba tehetik. Tankolás után érdemes megjegyezni a konkrét összeget, hogy mennyiért töltöttünk autónkba – ugyanis a számlázási rendszerbe nyúlással vagy az újratöltési időkorláton belüli kannába töltéssel rövidíthetnek meg a kutasok. Kártyás fizetés kapcsán tehát nincs más teendő, mint a beütött összeg és a kártya felügyelete – e téren magyarán nincs benzinkút-specifikus teendője a vásárlónak.
Hirdetés

A tankolás/tankoltatás kapcsán azonban igen, az „Ötezerért kérek!” jellegű óhajok keringőre felhívásnak számítanak a kutasok részére. Mutogatás, fülhúzogatás vagy akár egy adott (nyilván az említettnél alacsonyabb) összegért töltés is kódolt üzenet lehet a kútoszlop kezelője és a pénztáros között. Még az sem kizárt, hogy a kuncsaft számlát kap a tankolni kívánt összegről. Ha élnek a kutasok e módszerrel, jellemzően az áhított összeg háromnegyedét töltik a tankba, hogy ne legyen nagyon feltűnő a csalás – azért persze egyértelmű. Megtörtént eset például, hogy 4000 helyett csak 3000 forintért csorgatott egy töltőállomás dolgozója, a számlán pedig 4000 szerepelt. Volt szemtanú és pech a kutas számára. Fapados módszer a kannába töltés – nem kevéssé feltűnő, így forgalmas kúton nehezen megjátszható, de nyilván még ma sem ment ki teljesen a divatból. Megoldás: ha nem magunk töltjük az autót, nézzük végig, hogy belemegy-e az összeg, nyilván kényelmetlen lehet őrmesterként a kocsi mellett állni, de akár telefont nyomkodva, üzenetet olvasva, vagy bármilyen, akár színlelt elfoglaltsággal érdemes a tankolás idejére ottmaradni.
Létezik persze olyan csalás is, ami ellen a legfelkészültebb autós sem tud mit tenni, ez pedig nem más, mint az üzemanyag minőségével való csalás, esetleg annak vizezése. Ez nem csak az adott pénzért kapott kevesebb energiatartalom miatt lehet károsítás, a motorban, leginkább annak befecskendező-rendszerében is kárt tehet. Nem lehet mást tenni, mint megbízható vagy leginkább annak tűnő helyen tankolni és reménykedni.
Nyilván nem mentség a dolgozók csalására, de név nélkül nyilatkozó volt töltőállomási dolgozók szerint a túlszámlázás, alultöltés a rendszerbe van programozva, azt nem egyszer a töltőállomások üzemeltetői sarkallják. Az üzletből ellopott árukat valahogy vissza kell „termelni”, s a kezelőknek is élni kell valamiből. Legyen résen mindenki, a fenti, vastaggal kiemelt fogások segítenek, hogy ne a mi zsebünkből tegyék.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Az én figyelmem egy teljesen másfajta csalásra összpontosul. 44 literes a tankom ebből kb 4-5 liter a tartalék.
    Előfordult, hogy 62 litert vásároltam. ma 52 litert. fel vagyok háborodva . a kutas hölgynek meg is mondtam, hogy a mai volt az utolsó amikor náluk tankoltam. Van kút ahol45-45,6 literrel tele van, oda járok. A mai Kiskőrös MOL. Pálmáséknál véletlenül sem állok meg. Egy egész hónapig nem tudtam használni a hitelkártyámat miattuk, később megdermedt az üzemanyag. a maszeknál több mint 35 ft-al olcsóbban kaptam dermedésátlóval. Tankolás után felröhögött a motor- végre-. Több kellemetlenséget most nem sorolok, van tapasztalatom, 68 óta tekerem a kormánykereket.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Szegény szerző csak sajnálni tudom, biztos fogyatékos a kis drága

    1. “A mintegy 20 autós körében végzett, nyilván kevéssé reprezentatív”—egyáltalán nem reprezentatív lenne a helyes megfogalmazás! Másrészről a szerző/kreator/kitalátor/költő/élénk fantáziájú személy valószínűleg 20 autóst arról kérdezett meg önök szerint hogyan lehetne csalni benzinkutakon? Majd egy rosszul megfogalmazott kérdés alapján írt az autósok tapasztalatairól

    2. “Alapeset a hibás visszaadás, melynek előnye, hogy a pénztáros önállóan, mindenféle összjáték, egyeztetés nélkül tudja kivitelezni. “—a pénztárgéptől függően a kapott összeget is képes feltüntetni ebből levonva a fizetendő összeget = visszajáró Ft, ezt az eladó leszámolja a “kedves, nagylelkű” ügyfélnek, ha a “költő??? úrnak” ezt felfogni megterhelő feladat csak sajnálni tudom!
    Sokkal jellemzőbb, mikor 10 009 Ft-os számla esetén felháborodik az ügyfél mikor kéri tőle az ember a maradék 9Ft-ot is, ilyenkor szokott előkerülni a panaszkönyv a többet ide nem jövök szöveg, követelik a telefont és a főnökség elérhetőségét telefonálási célra természetesen az én saját mobilomat nézik ki maguknak, majd felháborodva őrjöngve kiabálnak mikor nem vagyok hajlandó átadni a saját telefonomat, hiába bunkó egy kutas vagyok. Hétköznapi emberekkel ilyen gondom még nem volt, viszont öltönyös elviekben iskolázott urak hölgyek esetében heti rendszerességről beszélhetünk. ( Nem rosszindulatból írom, nem szeretnék félreértéseket generálni. Itt megjegyzem 2 diplomás vagyok, aki kúton dolgozik. ) Az ilyen emberek jó ha 10 perc után kiizzadnak magukból 5Ft-ot a maradék 4 meg ugyebár lejön a borravalós bödönből a nap végén. Volt már híres focista is aki a 30 000-es számlát 1 dedikált fotóval próbálta letudni, nem járt sikerrel!

    3. “Kevéssé érthető, de egy mai tankoláskor legtöbbször bevetendő 20 ezer forintos címletre elképesztően nagy összegként tudnak nézni − amiből nehéz visszaadni.”—a kasszában adott összegnél több nem lehet! Ennek értéke kutanként más, a többi a pénzledobóba kerül. 20 000-ből igenis nehéz visszaadni hiszen 50 000 lehet maximálisan a kasszában, tudom bonyolult megterhelő feladat a szerző úrnak 50 000/20 000=2,5 , tehát a 3adik ügyfél, aki a gömbölyű rágóját szeretné kifizetni elég nagy feladat elé állít minket. Nem viccelek nem ritka a 10-15Ft-os tételt 20 000-el fizetni akarok száma, ők kimondottan arra játszanak, hogy nem vagyunk képesek visszaadni a rágót már rágják, a 30Ft-os bonbont éppen magukba gyömöszölik! Tehát a szitu adott 20 000Ft-ot nem vehetem el ezért felakasztanának, így marad a nyelés jó étvágyat kívánunk a kedves vásárlónak, aki van olyan pofátlan sajnos erre is volt példa (gazdag, öltönyös típus) ráveti magát a következő bonbonra
    Igen lehetne mondani felkel váltatni valahol a 20 000-est, ügyfél viszi el, akkor az nem jön vissza! Volt olyan ügyfél akinek a tálcája minimum 500 000-tól duzzadt csupa 20 000-es, nos ezen rászoruló ember a 19 955-os számlánál mikor nem tudtunk neki visszaadni: felháborodás, panaszkönyv stb, amiért nem tudunk visszaadni, fenyegetés feljelent minket a rendőrségen, leakarjuk húzni, megakarjuk lopni! Látja, hogy van 1000-es a kasszában, mi az hogy így lehúzzuk, szabályosan csápolt az 1000Ft-ért, neki az jár 45Ft-os visszajáró összeg , ha nincs apró kéri az 1000-est addig ő innen nem megy el! Végül mondtuk neki vásárolja le csokira gondoltuk megeszik 2db bonbont, de nem ragaszkodott a milkához, hát akkor vigye azt csak ne lássuk szegény éhező képét —érdekes dolog olyanok akikről tudjuk éppen hogy csak megélnek, még nálunk is rosszabbul élnek keresnek, bár ez a kutas 324Ft-ra kijövő nettó órabér amit mi kapunk havi 240 órára kilehet számolni mennyire jön ki, és még ezt is sokan irigylik tőlünk a hozzászólok közül

    Visszakanyarodva az eredeti témához, pénzváltás visszaadás a kút 6km-es közelében nincs bolt/kocsma/éterem/posta/pénzváltó 1 emberes műszak esetén bekel csukni a kutat, vagy várni a megváltó kispénzű szegény emberekre akik 1000-2000-3000Ft-okért tankolnak, szinte mindig adnak 10-20Ft-ot és mindig udvariasan viselkednek, sőt még a WC-ét is lehúzzák maguk után, lehet nevetni, de tény sokan a korábban említett rétegből erre sem képesek, tisztelet a kivételnek
    Pénzváltás 2 ember esetén 10 000-es visszaadásnál hasznos elv+30 000 maradjon a kasszában előírás nálunk nem tudom másnál hogy van ez, ilyen dolgokat érdemes lett volna a szerzőnek megérdeklődnie, bár lehet hogy szegénynek ez volt az első munkája, így viszont elkel nézni neki a rengeteg bakit, értelmetlen hablatyot, logikátlan érvelést, elírásokat amit elkövet, bár a mai világban nem kizárható az sem hogy valakinek a valakije, ki tudja? Megint csak elkalandoztam kicsit, visszakanyarodva a témához 6km oda 6 vissza a gyengébb képességekkel megáldott szerző úr kedvéért 12km! 100km-en 6-7-8-9-stb litert fogyasztó autó esetén mindenki kiszámolhatja mennyibe kerül saját pénzen elmenni felváltani a 20 000-est, az a legviccesebb mikor az 5-odik helyen sem tudnak megbirkózni 20 000-el

    4. “Tankolás után érdemes megjegyezni a konkrét összeget, hogy mennyiért töltöttünk autónkba – ugyanis a számlázási rendszerbe nyúlással vagy az újratöltési időkorláton belüli kannába töltéssel rövidíthetnek meg a kutasok. “— ha ezt sem vagy képes megjegyezni, elnézést ha ezt sem képes megjegyezni, akkor írja le, kisembernek sikerül nagyok meg ugrálnak: miért a 2 es kutat ütötte be? miért 19 000-et számláz miért nem 7200-at ő direkt megnézte a 4-esről tankolt E85-öt Válasz a 4-esen csak diesel van, és az ön autója a 2 esnél parkol és csak ott van etanol, de mintha falba ütköznék észérvek, megsemmisültek a darálóban cserében megkapom ő könyvelő főiskolai végzettségű világ járt ember több nyelven beszél stb Gondoltam beszállok a játékba én is, ha magyarul nem értjük meg egymást angolul kezdtem neki magyarázni kollégám bepróbálkozott némettel, de egyik nyelv sem tartozott az ő általa beszélt nyelvek közé, nem mondhatja senki mi nem próbáltunk meg szót érteni vele. A történetnek a 4-es kútról időközben beérkező vetett véget, aki történetesen a főnökünk volt, hát ő sem akarta kifizetni a vendég tankolását 🙂

    5. “4000 helyett csak 3000 forintért csorgatott egy töltőállomás dolgozója, a számlán pedig 4000 szerepelt”— 30-40 éve még lehetséges lehetett, de akkor inkább pár Ft-ról kéne beszélni. A mai számlákon ugyebár szerepel az üzemanyag fajtája, mennyisége, és a fizetendő összeg. Ez alapján aki 4000-et fizet 3000-es számla láttán az bolond(szerző úr), vagy 1 nagyvonalú úriember 🙂

    Tovább nem kommentálom ezt a kritikán aluli förmedvényt, természetesen nem azért mert a fennmaradó részben az értelem kicsiny szikráját is felfedeztem, vagy ne lenne benne több értelmetlen, logikátlan elírás, csupán nem szeretném lerombolni a szerző úr Katona Mátyás önbecsülését, továbbá földbe döngölni teljes művét. Mindenki számára nyilvánvaló K.M. korai, életének feltehetően 1. -2.-ik cikkéről lehet szó, tehát a fejlődés lehetősége adott, reméljük a legjobbakat

    Üdvözlettel: egy kutas

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    2 évvel ezelőtt Balatonra indultam. Előtte bementem a M1 ag.. benzinkútra matricát venni. 20.000 Ft-tal fizettem, a csaj visszaadott 10.000 Ft-ig, a fennmaradt 10 ezer forintot a billentyűzete elé letette, átadta a matricáról a bizonylatot, kérte írjam le a rendszámot, majd miután megvolt megköszönte a tankolást és elköszönt. Közöltem vele, hogy egy tizezrest a visszajáróból még ott szorongat. Fogát húzva átadta és annyit se mondott, hogy elnézést.
    Mai nap cinkotai út ag.. benzinkút “új” kutas (egyébként 5 éve rendszeresen járók oda tankolni kb: 4000 liter benzin) 9893 Ft-ért tankoltam, 20.000 Ft-tal fizettem, kis kérdezősködés, 110 Ft visszajáró. Eljöttem, majd 10 perc múlva esett le, hogy csak 110 Ft-ot kaptam vissza. Gyorsan visszamentem, sajnos akinél fizettem addigra lejárt a munkaideje. Mondták, hogy megnézik a kamerafelvételt és még ma visszaszólnak. Na hát nem sok esélyét látom. Az első eset után mindig figyeltem, hogy ha húszasal fizetek, jól adjanak vissza, még a pénz átnyújtása előtt is eszembe jutott, aztán néhány kérdés, hogy milyen névre mennyen a számla, mondtam nem kell számla és a fáradságnak köszönhetően, máris kizökkentem a visszajáró figyeléséből.
    Én értem, hogy nem kapnak sok pénzt, de ez akkor is egy gusztustalan lopás.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Üdvözlet!

    Okoslacinak egy kis fizika még általánosból!!! 🙂
    Miért lesz víz a tankban? Nem tudtad, hogy a levegőben van pára? A hideg tank oldalán pedig gyönyörűen kicsapódik…. A benzin, vagy gázolaj egyre melegebb a tankban, azaz fűti, azaz a levegőt is melegíti, innentől pedig egyszerű a képlet… 🙂
    12, 12,5, 13L. egy kamionnál, 50-100 liter/tank…. gondolkodj! Mindig színültig tankolsz, vagy ugyanannyit mész lámpakigyulladástól számítva? A tankod 13,5 literes? A 2L-es colás üveg hány literes? Esetleg át vagy verve, mert nincs tele? Tágulási tér…. Te is melózol? Ha 75-öt keresnél, nem lenne motorod…. Gondolom nem emberekkel foglalkozol… Az emberek 90 %-a 3-ra végződő összegért tankol, pl: 2003 Ft, és ledob egy 2000-est… Nem az 5 Ft, de 100 ember után -500….

    Tisztelettel: Egy kutas

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    udv en most olvastam ezt a ciket,ha nincs vizes benzin akkor miert lukadt ki egy csomo autonak a tankja vagy lett belul rozsdas?de egy ideje motorozom van ugy hogy 12 litert tudok tankolni mas kuton 12,5ot de volt hogy 13at hozzataszem a tankom 13,5 literes es ahogy kigyulladt a lampa irany a kut.tehat szerintem azert csak csak at vagyunk verve mi egyszeru halandok.ha nem a kutas akkor az uzemelteto,persze az is talany hogy 10,20 ftot eszebe se jut visszaadni,mintha az jarna.furcsa egy vilag ez lattam irt kutas is de szerintem nem gondolta komolyan,en is melozok jatt nem hogy nem jar de nem is kapok.tehat kedves kutasok es uzemeltetok bocs de en nem sajnallak titeket.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Tisztelt Katona Mátyás!

    A “Tanácsok a benzinkutas átverések kivédéséhez” cikkéhez szeretnék hozzászólni és a többi televízió, rádió, internet által elbutított és “felokosodott” embert kissé felvilágosítani!

    A “vizezik a benzint” általános iskolai fizika: A víz nem keveredik sem a benzinnel, sem a gázolajjal, de az etanollal igen! /Spórolósoknak…/

    Nyugtát vagy számlát kötelező adni /nem blokkot/, még a sarki cukrászdákban is adják, mert eléggé büntetnek a hiányáért! Tehát, ha tankolsz, vagy tankoltatsz, annyi eszed legyen, hogy megjegyzed, míg beérsz, aztán ott megkapod… Ha nem egyezik, reklamálhatsz! Figyelj oda!
    Jegyezd meg az oszlopod számát!

    Bankkártya: Minek lemásolni, mikor annyit üthet be a kutas, amennyit akar, persze a bizonylatnak, amit a terminál kiad, egyeznie kell a számla/nyugta összegével! Nem vaktában nyomkodni a “zöld gombot”, mint egy agyhalott…!!!

    A legtöbb ember köszönés nélkül lép be, nem tudja, mennyiért, hol tankolt, és csodálkozik, ha épp másét fizeti ki, stb…
    Alapvető kutas szokás, hogy aki nem tudja, hol tankolt, a legmagasabb összeget kapja… Ilyenkor persze egyből beugrik!!!

    Áremelés előtt: annyian jönnek, az 5-1O Ft-os emelkedés előtt, hogy 1O szeres forgalmat generálnak, holott egy teli tankon átlagban 25O-5OO ft-ot nyer, de egy liter ugye 45O, tehát, ha külön ezért jön, mínuszos… Kivétel a kamionok!!! És az emelések ezért lesznek… tv, rádió bemondja, indulnak…

    Kedves Mátyás! Igazából azt tudom levonni az irományából, hogy szimpla pánikkeltés és a valóságalapja nulla, mert abszolút nincsen tisztában azzal, hogyan is működik egy benzinkút!
    Szerintem, az emberek alapvetően magukból indulnak ki, és esetleg arra nem gondolnak, hogy a kutasok többsége másodállásban dolgozik, esetleg vállalkozása van, mert higgyék/higgye el egy benzinkúton, sokat nem lehet keresni!
    Aki meg irigy, az megérdemli az irigykedést!!!!!

    Tisztelettel: Egy benzinkutas

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Dohányos lévén, tankoláskor szoktam beszerzni a következő etapra szóló cigimennyiséget. Általában egy kartonnal veszek egysezrre. Az utóbbi időben gordult velem elő többször (kétszer, mert már nagyon figyelek), hogy azt mondják a shopban, hogy nincs katon, darabban jó lesz-e. “Hápersze” – hangzik a válasz, erre elővesznek egy zacsekot és belehajigálják a cigit. Fizetsz, köszönsz, mész. Első alkalommal még nem tulajdonítottam nagy jelentőséget annak, hogy kevesebb van a szatyorban, azt gondoltam, hogy én vettem már ki korábban egyet magamnak. Amikor másodszor is előfordult, azonnal rájöttem, mi a dörgés (ugyan annál a kútnál voltam). Szóval figyeljetek, nézzetek, lássatok. Az összes kutas arra esküdött fel, hogy leszedje az autósokat. Szerintem, ha legközelebb vennék egy szendvicset, abból is leharapnának egy darabkát, mert az jár nekik. Pedig nem!

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    A kutasokon veri,mindenki le a port.Az,hogy rohan az ügyfélhez,hogy segitsen,az meg gúnyosan oda vágja -tán megbirom oldani.Az ember annyi megalázást kap,hogy azt nemis gondolná egy kivülálló.Amikor a kasszánál 2007 ft-ra ledob egy kétezrest,és megvan sértve mikor szólok,hogy mégjár pár forint,volt aki 3méterről dobta oda az öt forintost.
    Tegnap egy idős hölgy 10009 ft-ra azt mondta,hogy háromszor itt hagyott2-3 forintot,igy ez neki jár,hiába mondom mosolyogva,hogy napi 2000 nyugtánál,ez már nekünk nem megengedhetö.Nem beszélek az ablaklehuzóval kocsit mosokról,WC-direkt összepiszkitókat,a kéztörlő papirt ellopókról,a szemetet a kútra hordokról.
    A kettős tankolásnál /95,etanol/csak annyit mond hármas oszlop,hanem figyelek eggyet fizet és távozik,ha mondom várjon egy pillanatra mert két tankolás volt,azt mondja azt hittem számolta,persze az összeg kétszer ötezer,és a visszajáró ötezres már a kezében. Ezek az emberek,tisztelet a kivételnek a munkahelyükön lealázott emberek,vagy otthon nullák,és a kúton megmutatják,hogy ők is valakik.
    Ezekhez a történetekhez csak mosolyoghatunk,mert hamar repitenek minket is.
    A vevők által otthagyott mocsokért,csak minket piszkál a vezetőség.
    Nyilván nem szentek a kutasok sem.de azért ott is van kivétel,ahogy a vevők közt is.
    Azt javaslom tankoljuk állandó helyen,ha lehet,akkor talán kialakulhat némi bizalom a két fél közt.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Jó ez a cikk csak legalább 10-15 évvel korábban kellett volna megjelennie!
    Akkor talán nem lenne ennyi tapasztalat.
    Amelyik kutas vagy pénztáros nem tud rendesen visszaadni az vagy hülye és nem tud számolni vagy a pénzzel bánni és egyértelműen alkalmatlan a feladatára – vagy szándékosan csal,lop,sikkaszt,megkárosít. Ezt a főnökének látnia kell és már a második alkalom után lecserélni mert bőven akad a helyére más.

    A bankkártyát sem muszáj ide oda rakosgatni meg elterelni a figyelmét a vevőnek miközben a kezében a kártya.A felesleges ilyen irányú mozdulatokra sincs semmi szükség ha csak nem hiperaktív az illető vagy megpróbál valamit a kártyával variálni. Persze ilyenkor “véletlenül” épp nem működik a kamera.

    Igaz nagyon kell figyelni de mára már egyre kevesebb ilyen esetbe fut bele az ember. Inkább a korrekt kiszolgálás a jellemző. De azért nem árt óvatosnak lenni.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Ezt gondolom “Combi27” hozzászólására szántad válaszként… Semmi gáz ( hogy a témánál maradjunk ), csak a fizikához nem túl sokat érthetsz. Én láttam már LÉGNEMŰ ( gáz halmazállapotú ), folyékony és SZILÁRD halmazállapotú “gázt” is. Szilárd például, amikor a nagyobb nyomású gáz kijut a szabadba, ott a hirtelen hőleadás miatt KICSAPÓDIK, és DÉRRÉ VÁLTOZIK.( Ez igaz például a PB-gázra is )… De ugyanilyen a CO2 ( széndioxid ) SZÁRAZJÉG állapota is… És egy darab pisztoly nincs a közelben….
    De ha saját példa jobban érdekel:
    Évekig használtam benzin/gáz üzemű autót. A gáz áttöltéséhez szükséges kézzel működtetendő szivattyú máig a garázsomban van. Ugyanolyan nézőüvege van, mint az üzemanyag kúton a nézőke, ÉS PUMPÁLÁS KÖZBEN KIVÁLÓAN LÁTSZIK, AHOGY’ A PB-“GÁZ” ÁTFOLYIK A RENDSZEREN, MERT FOLYÉKONY ÁLLAPOTBAN VAN !!!!!!!!
    Ennyi…

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Értsd már meg,hogy egy benzinkúton nincs víz a tartályban!!!!Ha lenne se venné fel a szivattyú mivel el van vágva 10 cm-re az alja felett a víz meg ugye lent van!De ha nem hiszed gyere el hozzám 10 alkalommal tetszés szerinti időpontban és csak neked azonnal minden kérdés nélkül neki állunk vizet mérni!Sőt te mérheted!Csak egy példa a közelmúltból.A új tartályokat először az 5. év elteltével kell újra kalibráltatni.Nyilván az azzal jár hogy a benne lévő üzemanyagot kiszivattyúzzák a tartályt tisztítják és ujrakalibrálják,majd a kiszívott anyagot visszaeresztik.Történetesen ez egy 40000 literes tartály volt.Benzines.A benzin kiszívása után a a tartály alján maradt viz amit veszélyes hulladék gyanánt külön tartályba kellett szivatni,most kapaszkodj meg 30 liter volt!5 év alatt!!!!Azt is elárulom,hogy az 5 év alatt kb 7,5 millió liter benzin fordult meg!Tehát 7,5 millió liter benzinben a volt 30 liter víz!Lehet,hogy ebböl pont te kaptál?Na jó nem leszek cinikus.Ja és még egy!Ne az őskorba élj!Benzinkutas hülye?Hát régen lehet mert csak egy brifkóval kellett futkosnia,de kiváncsi lennék ha betennélek gépésztechnikus létedre egy húzóssabb műszakba,azt sem tudnád hová kapj!Kútvezérlő program mellett ott a pos terminál a bankkártyához,a telefon feltöltéshez,az autópálya matricához,a külömböző üzemanyag kártyákhoz,a lottó terminálról ne is beszéljünk ha van.Mellette a cégek szokásait követni 2000 féleshopp árút eladni figyelni le ne járjon,autógázt kiszolgálni gázpalackot kiadni árut átvenni napi millióval elszámolni,figyelni,hogy a sok becsületes kuncsaft ki is fizesse amit tankol ez mellett takarítani kimutatásokat jelenteni és számtalan jövedéki nyilvántartást vezetni télen nyáron -20-ba + 40-be a placcon éjjel nappal,ezek mellett naponta többször bizonygatni a kedves vevőnek aki az élete árán is bizonyítja,hogy 20 ezrest adott,pedig nem.Hisz ott a kamera.És amikor kiderül még egy bocs sem jön ki a többség száján.Amúgy egy normális kúton van töltőállomás kezelő-eladó OKJ-s vizsga,gáz és töltöállomás kezelő tűzvédelmi vizsga,baleset és munka védelmi oktatások stb.
    Szóval ha te egy kút üzemeltetője lennél,kiváncsi lennék,hogy hülyéket alkalmaznál-e!Az én kollégáim nem azok a nevükben is kikérem!Van akinek messze magasabb a végzettsége mint neked.
    Egyszóval ha ilyeneket állítasz vedd a fárdságot és engedd magad meggyőzni hátha nem is úgy van!Én szívesen őszíntén elmondok mindent erröl a szakmáról bárkinek sőt ha eljön meg is mutatok mindent.Hisz nem érdekem hazudni,inkább az hogy minden vásárló elégedetten távozzon,hisz akkor vissza is jön!!!

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    [i]A csppfolyós gázból a nyomás és a pisztoly szűk keresztmetszetnek köszönhetően lesz légnemű halmazállapotú[/i]

    Most mi van? Az LPG 6 baron cseppfolyósodik, annél kisebb nyomáson “elpárolog” vagyis légnemű lesz.
    Ennek semmi köze a pisztolyhoz, és a csőhöz.Bármin engeded ki alacsonyabb nyomású térbe úgy elpárolog.És mivel mint tudjuk a párolgás hőelvonással jár, így a párolgó gáz lehűti a levegőt, kezedet stb…
    Ezért kell a reduktort is fűteni, mert ha elfagy a párolgó gáz akkor jégdugó alakulhat ki, és eltömíti a csövet.
    ÉS igen cseppfolyós gázt tankolsz az autóba, nem lesz légnemű csak mert átmegy egyik tárolóból a másikba.Ez akkor lenne igaz ha az autóban levő tartály nyomása kisebb lenne mint amihez szükséges hogy a gáz cseppfolyós maradjon..

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Gondolom, csak tréfálsz… Ha láttál volna már palackos gázt, a palackot megfogva kiderül, hogy a benne levő gáz LÖTYÖG… Mert cseppfolyós… Tanuld még egy kicsit a szakmát…

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Már megbocsáss de ezt most nekem mondod?Igaz nem ismerhetsz és ez nem is egy cimboráló oldal,de ez a szakmám minahogy már írtam is több mint 20 éve.Engedtessen meg,hogy értsek hozzá és kell is mivel ebböl élek és élnek a kollégáim.Szóval engedtessék meg,hogy nekem legyen igazam:)A csppfolyós gázból a nyomás és a pisztoly szűk keresztmetszetnek köszönhetően lesz légnemű halmazállapotú.Probád meg egyszer,engedj ki egy kis gázt tankoláskor a levegőbe,meg fogsz lepődni hogy nem folyik hanem száll!:)

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Kedves ibron02 !
    Eredeti szakmám gépésztechnikus. Jogosítványom 40 éve van. Vezettem néhány százezer kilométert. Volt olyan munkatársam, aki tök hülye volt, apja – párt vonalon – betette benzinkutasnak.
    Még hülyébbre kereste magát.
    Más: Nem tankoltál vizet ? Találkoztál olyannal, hogy bizonyos tankolás(ok) után ” köhög” a motor ? Hogy nem akarja felvenni a fordulatot ? Hogy a kipufogón fehér füst száll ki ? Nem ? Akkor Te trolival jársz…

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Kedves Dödölle!
    Egy dolgot elfelejtesz!Már nem a kőkorszakban élünk ahol a kutas adalékot kever az üzemanyagba.Más világ van,más a teknika más a kontroll és mások a büntetési tételek!Hallottál már pl hőkompentátoros mérőorákról?Tartálykocsin kútoszlopban…Megjegyzem az autókon a viztelenítő a tankban ugynevezett kondenzvíz esetleges leeresztésére szolgál.Habár 22 éve vezetek kb 50 kocsim volt a Porschétol a Trabantig de még vizet kocsiba nem tankoltam és le sem eresztettem.
    Nem vitatkozni akarok csak ez a szakmám 21 éve és úgy gondolom rágalmazni mást hibáztatni könnyú sajna a mai világban így vesznek sokan elégtételt,hogy hibásokat keresnek.Per pillanat a kutakat és kutasokat!
    Üdv.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Kedves ibron02 !
    Ez sajnos csak rizsa….
    A palackos gázhoz hasonlóan a tartályos gáz is CSEPPFOLYÓS ! A folyadék viszont jelenlegi ismereteink szerint ÖSSZENYOMHATATLAN… Úgyhogy akármennyire is túlnyomással szeretnék a szemünket kinyomni, attól a tartály térfogata még nem nő meg….
    Ennyi…

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    érdekes, én a legnagyobb minuszban sem tudtam többet tankolni gázból a kocsimba mint amennyit szoktam (63-64 liter, télen nyáron!! ), csontra kifogyasztva!.Legalább is eddig 🙂
    Ez amúgy felvet egy problémát, mégpedig azt hogy nyáron elméleted szerint jóval kevesebbet kellene tankolnom gázból, mert akkor az is kitágul.És mint tudjuk a gázok jobban tágulnak mint a fémek :))
    Az hogy ki mennyiért kockáztatja a munkahelyét?
    A cégnél ahol melózom a raktárosok nettó 120-at kapnak, plusz 13. havi, plusz 12 ezer kajajegy, plusz cafetéria, plusz félévente táppénzmentességért is plusz 33 ezer…A műszakvezetők ennél többet kapnak.
    1 hónap alatt 3 embertől búcsúztunk.. egytől pár flakon zsíroldó spray miatt (műszakvezető!), kettőtől meg 1-2 kiló rézhulladék miatt.De volt olyan hogy 4 liter ablakmosó folyadék eltulajdonításáért tették lapátra a kollegát..És ez mind munkatársam volt…

    Nem kell ennyire védeni a kutasokat.Seftelnek ahogy tudnak, mégpedig leginkább a pénz miatt.De a nagy pénz nem abban a pár ember lehúzásában van akinek mondjuk rosszul adnak vissza..Van kutas haverom–az ő elmondása szerint minimálbérre van bejelentve— meg kell vennie az éves pályamatricát, mert pályán kutas, és vadi új, igaz hitelre vett Skodával jár.És mindezt 6 éve mióta benzinkúton melózik…
    Közben persze van még egy kocsija a mit a bnője használ, mert azt nem adta el, vagy számíttatta be. Bnője 6 éve még suliba járt, neki nem volt “bevétele”..

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Sanyabácsi!
    A gáz egy másik történet.Rendkívül érzékeny a hőmérsékletre,oly annyira,hogy a fináncok nem is ellenörzik a kutakon.Mert nem tudják.A te esetedben viszont csupán csak annyirol van szó,hogy az egyik kút gyengébben nyom mondjuk 9 bárral a másik meg 15-el.Nyilván amelyik nagyobb nyomással nyom az többet is bele tud nyomni a tartályodba,esetleg átnyomja a túltöltés gátlódat és akár 5 literrel is többet bele tud nyomni.Nyilván ahol gyegébben nyom ott ez nem fog előfordulni.Lényeg,hogy te igy sem ugy sem vagy becsapva mert annyit fizetsz amennyi belemegy a tankodba.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Azér’ tuttál a 45 literes tartályba 47 litert tankolni, mert hideg volt, és a gáz összehúzódott…. Vagy meleg volt, és a tartály kitágult !…
    Ki van ez találva !…
    Más:( Olvastam )
    Polgártársnő írta egy hetilapban : Vett egy fél literes lábaskát. Azt a fél literes tejes zacskóból pompásan meg tudta tölteni, és még maradt is egy korty tejecske, amit ő fel is hörpintett. Aztán, ahogy az idő múlt, a kortyocska egyre kisebb lett… Majd idő múltával a lábaska vígan be tudta fogadni a fél liter tejecskét… Majd újabb idők múltával a lábaskában egyre több hely maradt a fél liter tejecske betöltése után is…
    BECSTELEN, AKI ROSSZRA GONDOL !!!!!!!!!!!!!!!
    Bizonyára a lábaska űrmérete növekedett meg a belsejét ért sok súrolástól….
    Fijjug !
    Ti nagyon át vagytok baßva !…
    1.) Volt munkahelyemen, volt cégalkalmazott elment a cégtől, a MOL helyi telepére. Villanyszerelő volt, rövid idő múlva megbízták a környéken levő MOL – kutak felügyeletével, mérőórák ellenőrzésével, időszakos átállításával… ( miért is kell a Zórákat időszakosan átállítani ?…. )
    Kéz kezet mos, kutasokkal lehet egyezkedni, rövidesen kapott néhány év letöltendőt…. Másokkal egyetemben…
    2.) Volt munkahelyemen, volt munkatársam maga szerelte az autóját, az árokparton motort cserélt, meggyűrűzte/meghüvelyezte járműve motorját, behunyt szemmel szerelte a Zautót…. Kétüteműt… Tankolás után egy-két kilométer megtétele után besült az addig kiválóan működő motor….
    Mit gondoltok: Be tudta bizonyítani, hogy – az akkor a benzinnél még drágább olajadalékot – NEM tette bele a kutas a benzinbe ?…. ( Újabb gyűrűzés, újabb hengercsere… Ingyenbe…)
    3.) Az, hogy nem lehet vizezni a benzint/gázolajat, nézőpont kérdése. Alkalmazott esetén az a néhány száz/néhány ezer liternyi mennyiség, amit a Zalkalmazott leereszt a tartályba, a tartály alján összegyűlik, de a kúton kivett mennyiség, ill. a megmaradt mennyiség a tartályban jelentős mértékű feketézésre ad lehetőséget. Magyarul: A Zalkalmazott több ezer kilométert megtehet, a tartály szintmérője mégsem mutat hiányt…
    Meg az sem utolsó, hogy miért is van a motorok üzemanyagrendszerébe VÍZ-ÜLEPÍTŐ beszerelve ?….
    4.) Korábban az volt, hogy az átvett üzemanyagot súly szerint, a kiadottat térfogat szerint számolták el. Azaz: néhány tized fok hőmérséklet-emelkedés a föld alatti tartályban, néhány százezer forint plusz bevételt jelent a kasszában, amit különféleképpen lehet “leszívni”…
    Nos, most hirtelen ennyi jut eszembe…
    Benzinkutasoknak ennek a sokszorosa…

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Valóban sértő de ne feled te ki is vagy és hogy becsülettel melózol,az a baj hogy romlott a világ és az emberek.Hiába vagy becsületes én is az vagyok nem érdekel senkit de nekem ez a jó akár neked.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Ja Sanyibá én örülnék neki jó a cseppfolyósítás nem fogja felfújni mer biztonsági nyomás szabályzó van ellátva és nem a kutas tehet róla további szép estét.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Valóban jók az adalékok én is tankoltam vizes benzint és a Sell kúton rángatott az autóm,vissza mentem reklamálni és kaptam STP vízlekötőt és jól működöt.És jók az injektor,tisztítok Nem tudom hogy ki is írta cikket de az biztos hogy sok kúton,tankoltam és udvarias kiszolgálást kaptam.Az átverés a kutakon nem hiszem hogy bárki is játszik a munka helyével,egyébként dolgoztam kúton elvannak látva vízszint jelző berendezéssel.Akut és az oszlop számítógéppel van összekötve nem egyszerű.Lehet hogy sokan,olvassák és gondolják hogy okoskodó hát nem!Csak a tapasztalatom és nem másokkal meg osztott vélemény üdv:mindenkinek aki ólvasa.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Aki ezt a cikket irta,annak semmi köze a nincs a benzinkútazáshoz.Ilyen hülyeségeket,nem lehet megtenni egy kúton.Az egész cikk,egy szemenszedett hazugság./ 25 évev kútazom/

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Ja,… Csak azt nem értem, hogy hogyan tudok gázos autóba 45 literes tartályba 47 litert tankolni úgy, hogy már én szóltam a kutasnak hogy lője le mert felfújja a tartályt. Ja és ez egy SHELL kút volt !

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Értem. Ezért is próbáltam úgy fogalmazni, hogy nem tényként állítom be, de manapság sajnos sok minden így megy. Vizes benzinről viszont hallottam, megbízható, autószerelő barátom is járt így. Ő biztos nem kitalálta, hogy attól állt le az autója. Lehet, hogy gyakorlatilag nem elterjedt, de példa van rá.
    Azzal nem értek egyet, hogy az adalék reklámfogás. Az üzemanyagokban és kenőanyagokban is nagy a jelentőségük, és kis mennyiségben is nagyon tudják befolyásolni a termék minőségét.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Nem tudom ki hol és mikor tankol az kevesen tudják,az üzemanyag fajsúlya is változik nem igazán mérvadó az eltérés mert hogy a OMH mindig hitelesíti a mérőkutakat.Ha valaki ismeri az autója üzatank kapacitását akkor tudja hogy menyi megy egy tankba na persze van egy +és-szűrés határ.Függ attól is hogy menyire nyomod tele ha első kattanásnál meg állítod akkor még 2-3lit még belefér.Tapasztalat. Volt már több járgányom is Románoknál tankolok és csurig nyomom és jó az benzin náluk de azt állítom hogy biztonságosabb a kártyával a tankolás és Kp val fizetünk ne siessünk .Nézzük meg hogy jól kaptunk e vissza vagy ha tudjuk hogy menyiért tankolunk számoljuk ki az összeget,előre az is biztos hogy a minőségen is függ a fogyasztás mértéke és jó utat kívánok minden honfitársamnak.kobak

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Kedves Ogre84!
    A kútoszlopok adagolásának ellenörzését nem a vámosok hanem az OMH országos mérésügyi hatóság végzi a Vámosokkal karöltve általában.Így már nem egy vagy kettő hanem 4 vagy 5 hatósági személy van jelen.Megnézem én azt a kútvezetőt aki meg meri környékezni ezeket a rendszerint Sztálini szigorral és királyi felsőbbrendüséggel ellátott hatóságokat.A másik,hogy nem kell elhinni,de manapság nem teheti meg a kutak többsége,hogy 20 ezressel dobálozzon annál az egyszerű oknál fogva,hogy nem telik rá.És most lehet hőzöngeni,meg megsajnálni,de ez tényleg így van.A vizezéssel kapcsban leírtam,hogy lehetetlen.Maga alatt vágja az a kút a fát ahol ezt megprobálják.Eleve ki sem tudja szedni azt a mennyiséget amit a vizzel helyettesítene.Legalábbis egy alkalmazott nemAz üzemeltető is csak a kútszerelővel karöltva…A túlfogyasztást sem az üzemanyag minőségének tudnám be,hisz akkor színte mindenhol rossz lenne.Ma Magyarországon a kutak 90%-án Moltol származó üzemanyagot tankolsz,legyen az Shell vagy Agip.Az adalék meg csak egy reklám fogás.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    [i]“Eltérések viszont vannak a kutak közt, néha jelentős az eltérés a fogyasztásomban a tankolás helyétől függően. Akkora, amit már nem magyaráz a szembeszél, vagy a forgalom.”
    [/i]
    Ez sajnos nagyon jellemző még ugyanazon kútnál tankolva is, két tankolás között. Amíg sokat jártam külföldre, szembetűnő volt a fogyasztásbeli differencia a magyar és külföldi üzemanyagok esetében.
    Legutóbb arra jöttem rá, hogy ha az egyik finomító melletti kútnál tankolok, sokkal jobb a fogyasztása a Hondámnak. Az egyik kútkezelőnek tankolás közepette örvendezve megemlítettem ebbéli tapasztalatomat. Csak lemondóan, úgy is mondhatom sokat mondóan legyintett örvendezésemre, mondván ne kergessek hiú reményeket.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Nekem a vámügyes ellenőrzésekkel egy kétségem van. Nem hiszem, hogy annyit keresnek, hogy nekik jönne jól kutanként pár húszezres, hogy szemet hunyjanak. Nem állítom, hogy így van, de a korrupció virágzik itthon.
    Egyébként a vizezést sem tartom kizártnak, főleg most, hogy etanol is van a benzinben, ami lehetővé teszi valamennyi víz elegyítését. Vegyen fel csak 1% vizet, az neki már kb. 4 Ft literenként.
    A kutasok védelmében viszont el kell mondanom, hogy engem még soha nem próbáltak átverni, és általában korrekt a kiszolgálás. Az alap, hogy ha ő tankol, akkor végignézem, és a végén adok 1-200 Ft jattot.
    Eltérések viszont vannak a kutak közt, néha jelentős az eltérés a fogyasztásomban a tankolás helyétől függően. Akkora, amit már nem magyaráz a szembeszél, vagy a forgalom. Egyszer sikerült olyat tankolnom, amitől rángatott az autó.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Egy kútoszlop legyen az bármilyen,max 4 centet tud csalni 20 liternél függetlenül a kút márkájától legyen az Shell vagy bármi.Ezt nekem elhiheted,de ha nem hiszed akkor is így van.:)
    Üdv.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Nem kicsit parás aki ezt a cikket írta!Ki az a kutas aki pár ezerért kockáztatja manapság a munkáját?Na és a szégyen?Egy kút legalábbis egy olyan ami nem az átmenőből él,viszonylag zárt közösség.Szinte nap mint nap ugyanazok a vásárlók.Ki az a kutas aki ilyen környezetben kockáztatja a becsületét?Hol kapna utánna melót?Meg amúgy is,alig van a kutakon forgalom,nem fogják a fen leírt pitiáner csalásokkal ezt a keveset is elszúrni!Apropó pénzvisszaadás.És a másik oldal?Napjában több alkalommal fordul elő,hogy a vásárló állítja,hogy nagyobb címletet adott mint amiböl visszakapott.Szerencse,hogy a pénzvisszaadást is kamerák figyelik.Elárulom,100 esetből 99-ben nincs igaza a kedves vevőnek.Most akkor a pénztáros is gondolja azt,hogy be akarták csapni?Apropó ne hagyják egyedül a kütast tölteni,mert lehet,hogy a kabátjába tölti a benzint a tank helyett?Nevetséges.Nem gondolja a tisztelt szerkesztő,hogy a kútnak van egy üzemeltetője aki a kamerákon keresztül mindent lát?Na neki aztán nem érdeke,hogy a kút hírneve sérüljön.De elárulok egy titkot.Régen amikor még lehetett egy kis extra üzemanyagot szerezni,már akkor sem a személyautós Jóskabácsitol vették el,hanem a kamion soförtöl aki önkéntesen adta át céges üzemanyag kártyáját,hogy a kutas féláron huzza le róla “megtakaritását.Még egy gondolat.Vizezés?Szerkesztő Úrnak javaslom,mielött valamit leír,tájékozódjon!Egy szokványos tartályban 20-30 ezer liter üzemanyag található.Ha ebbe vizet tesz valaki,az nagyon nagyon hülye.1,A víz lemegy a tartály aljára,egy 30 köbméteres tartályalján elfér akár 1000 liter víz is úgy,hogy a kútoszlop azt fel sem szívja mivel a szívócsö rendszerint a tartály aljától kb 10 cm-re el van vágva.2,Minden kúton karbantartáskor mérnek vizet,és ha van akkor ezt kiszivják.A kiszívott mennyiséggel hogyan számolna el az a szerencsétlen aki beleöntötte?3,A vámhatóság rendszeresen mintát vesz az üzemanyagokból.Havonta 2 havonta jönnek és mindig meglepetés szerűen.Amennyiben a vizsgálat eredménye nem a szabványnak megfelelő,a kút büntetése a mintavételkor a tartályban lévő üzemanyag mennyiség piaci árának 10 szerese.Számoljunk?10 ezer liter az 4 millió,ennek a 10 szerese 40 millió!!!Melyik a a kút aki ezt megengedheti magának?A 30 napos bezárásról ne is beszéljünk.Na asszem eleget locsogtam,csak nem bírtam a fenti rágalmak mellett szó nélkül elmenni.Egyszóval én ezentúl is bátran tankolok,tankoltatok,mert ahogy eddig sem ezután sem fog senki megrövidíteni javaimtól.A Tisztelt Katona Mátyás Úrnak pedig javasolnám,hogy nézzen inkább körül honatyáinknál mert az igazi tolvajok akik megröviditik a kisembereket ott tanyáznak nem pedig a benzinkutakon.
    Tisztelettel,egy felvilágosult tankoló.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    colie
    lehet hogy külföldön átvágtak de ithon kötve hiszem 10 éve ugyanazon a kúton tankolok ismerem a tagot is akié a kút mondhatni jóba vagyok vele nemhiszem hogy 10 év után átvágna

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    mocsári troll

    Örülök, hogy vakon megbízol a nyájas magyar honpolgárok tisztességszeretetében. Legfőképp a benzinkutasok ill. vámosokéban.

    Ellenpélda: Sülysáp, Shell benzinkút. Odamegyek 5-L-es kannával, ilyen fényáteresztős verzióval. Kiadagolom a pont 5L-t. Leteszem a földre, a lötty megnyugszik, cakkra 4.5L-t látok. Ne mondd, hogy nincs vízszintben a beton. Azóta sem tettem be oda a lábom. (Csak a párom, de nála is a motortérben azóta megjelent egy rózsaszín trutyi. )

    Fel akartam jelenteni a VPOP-nál. Na azt ugyebár csak névszerint lehet. És bevillan : majd a gyerekeket ki neveli ? Úgyhogy olyan gányul ki van minden találva ebben a csodaországban, esélyed sincs a multikkal szemben.

    Azt kellene, amit Nyugat-Európában elindítottak a fogyasztók : mostantól ne tankoljunk TOTAL és Shellnél, majd csak lesz árverseny.

    Minedzek után : vajon meddig nem törlik hozzászólásomat ?

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    a benzin keveredik a vizzel, csak nem oldódik.Valamint ha megszüntetjük a keveredést kiváltó dolgot akkor “elválik” töle.Azért nem lehet elviekben vizezni az üzemanyagot, mert akkor elöször a vizet szivja fel a szivattyú, és ez látható a folyadékablakban is.(zavaros folyadék)
    Az hogy le van plombálva a kútfej semmit nem jelent.
    Nekem volt egy Yamaha krosszmocim, amibe ugyanazon a kúton és kútfejen tankoltam évekig.Pontosan 8.3 liter ment bele, de akkor csontig volt.(egyszer kifogyott, és úgy kellett odatolnom ezért tudom).
    Történt hogy mentem volna hoszabb útra ezért tele tankoltam, úgy hogy még tartalékon sem volt.A tartalék 2 liter +- pár deci volt.Szóval szépen belement 7 liter, majd szóltam a kutasnak hogy ez így nem jó, mert egy 8.3 literesbe hogy tankoltam 7 litert mikor még több mint 2 lityó volt benne.
    Persze felháborodása határtalan volt, csak nem értem mire?Állítólag ők nem tudják manipulálni igaz?Akkor elég lett volna rátenni egy táblát hogy üzemen kívül, ami pár nap múlva meg is történt.
    De gondolom az én tankom is dagadt azon a nyáron 1 liternyit minimum:))
    Vagy a mostani Mazdám mikor megvettem tankoltam a 62 literes tankba 60 litert egy kisvárosi kúton.Azóta sem tudtam bele soha ennyi tankolni, pedig egyszer direkt kifogyasztottam a benzint belőle (nem működik az alacsony szintjelző lámpám, és kiváncsi voltam mikor fogy ki).

    Tényleg gáz az ha valaki fizetés nélkül távozik, de minden kúton van kamera, és rendszám alapján szerintem max. fél nap megtalálni az illetőt a rendőröknek.Onnantól pedig a tartozás rendezve van, igaz nem azonnal, de ha megvan az elkövető a kutastól semmilyen követelése nem lehet senkinek.
    Aki benzinkúton melózik szerintem tudja mire vállalkozik mert van munkaszerződése amit aláírt.Ha nem tetszik a feltétel és kockázatokat rejt, nem kell aláírni, odamenni melózni.Ha meg nincs szerződés nincs mit fizetni…

    Én úgy csinálnám a bármilyen cimletű visszaadást hogy kiteszem a pultra amit adott hogy lássa.Legalább is muterom 26 éve pénztáros és így csinálja.
    Ok nélküli panaszkönyvessel mi bajod? Ha tényleg ok nélküli akkor megkapja az erre való választ.
    Akik 2006-os tankolásra 2000-et tesznek le? Kérek még 5 ft-ot!Nem pofátlanság, jár!
    De ha én 2990-1-2-stb-ért tankolok akkor megkapom a visszajárót?10-ből kilencszer nem.
    Aki máshol összesz@rja a wc-t az hidd el otthon is ezt csinálja (sajna van ilyen rokonom).
    És arról ne is beszéljünk ha autógázt tankolok Magyarországon, a kutas körbezsong a tankolásért járó jattért, holott gázt csak az arra kiképzett és vizsgázott alkalmazott tölthet.Hiába van nekem is Tűzvédelmi Szakvizsgám gázkút üzemeltetésére,gáz töltésére meg még pár dologra.Külföldön ez is önkiszolgáló….

    Látjuk azért hogy mindkét oldalon van pro és kontra 🙂

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Hurrá!Sikerült megint egy olyan okos cikket írni ami lerágott csont.
    Miért nem írunk arról amikor a kedves vásárlók károsítják meg a kutast?Például fizetés nélküli elhajtás,semmi baj azt majd a hülye kutas kifizeti meg amit ellopnak azt is!
    Erről írjál cikket Mátyás Király!

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Ez az egész egy nagy vicc..
    Összehordanak hetet-havat,de fogalmuk sincsen,hogyan működik egy benzinkút!
    És azokról a kedves vevőkről miért nem írnak cikket akik fizetésnélkül elhajtanak?Akik direkt bepróbálkoznak?pl én húszezrest adtam nem tizest..persze a kamerából kiderül,hogy mégis csak tízest 🙂
    Vagy a rohadt,szarrágó lyonessesekről?
    Az ok nélküli panaszkönyvesekről?
    Akik áfás számlát kérnek hétvégén,ünnepnap,és mindig.
    Akik 2006ft os tankolásra letesznek 2000et. ?
    Akik a kocsijuk dísztárcsáját mossák a szélvédő mosóval?
    Akik összeszarják a wc-t ?
    És még sokáig folytathatnám…
    A kedves vevők is magukba nézhetnének néha egy picikét ám..
    Mert ha ők adnak kevesebb pénzt az csak véletlen,de ha mi adunk vissza kevesebbet az már ÁTVERÉS,CSALÁS! nem érdekes?
    A vizes benzint pedig csak az hiszi el aki segg hülye!
    EZ FIZIKAILAG KÉPTELENSÉG.
    Tehát mielőtt elhisznek és írkálnak mindenféle ökörséget,előszőr kérdezzenek utána,kedves vevők! 🙂

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    a mérő nem valószínű, hogy csal, mert le van plombálva, és előtte a mérésügyi hivatal egyedileg hitelesítette.
    jó, persze elromolhat, de akkor elvileg arra is van esély, hogy lefelé csal.

    ha meg belenyúlnak az bűncselekmény, és nem is csak a vásárlók megkárosítása miatt, hanem mert az jövedéki adócsalás is lenne.
    úgyhogy megnyugodhatunk, a vámosok éberen ellenőrzik a plomba épségét.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Aha,hallottam,ha egyre gondolunk.Szerintem arra gondolsz,hogy egyes autóknál így pl. a Fabiámnál is van egy légtelenítő szelep a betöltőcsonknál amit a tankolópisztolyal ha benyomok akkor kb 55- liter megy a tankba,mivel a tágulási teret is meg tudom tölteni.Mivel gázos a kocsi ezt nem használom,mivel egy évben csak egyszer rakok bele benyát.A 206-omon nincs ilyen cucc,sőt turatank sincs alatta,mivel ez nem rendelhető extra volt hozzá,mivel ez nem kombi Passat 91′-ből!Elnézést ha megbántottalak,vagy valaki más lelkébe gázoltam a hozzászólásommal,valószínüleg azért mert nem írtam oda,hogy más kutakon ez NEM FORDULT ELŐ,vagy csak sokkal kissebb mértékben.Azt is tudom ,hogy a fináncok elméletben ellenőrzik a kutakat,de én csak és kizárólag kissebb magánkutakon láttam őket eddig!Sőt,még azt is megvallom a kannás esettel kapcsolatban,hogy a 90′-es évek elején Szovjetből sikerült hoznom egy golyókannát,ennek az az érdekessége,hogy bár 20L van az oldalába préselve simán belemegy 23-24L -benya,mivel ez petróleumos kanna.Ezzel évekig át tudtam baszni bárkit mikor orosz benyát szívtunk le,manapság sem jön rosszul.Ezt csak azért írtam,hogy érzékeltessem a szabvány 5L-es kannám és egy valódi “túrakanna” közötti különbséget.Ezekután egy dologban értek veled egyet,abban ,hogy valóban “fingja sincs” egy két embernek itt arról amit ír,köztük neked sem.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Kutas vagyok, de az itt hozzászólók felének fingja sincs, hogy miről beszél…
    pecc: Tágulási tartályról (túratank) hallottál már? Nem kell mindenben a lehúzást keresni egyből.
    A cikkben ez a vizezés meg egy rossz vicc akart lenni szerintem…

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Hát Debrecen és környékén én nem találkoztam olyannal,hogy rosszul adtak volna vissza,itt csak olyan van,hogy a Peuget 50 lityós tankjába anélkül,hogy világítana a tartalékra jelző lámpa,tehát még több mint 7l benzin van benne 53litert lehet belerakni.Vagy Fabiánál hasonló szituban csak ott 45-ös a tank,úgy 48-49liter szalad bele bizonyos kutakon.Én csak telitankot szoktam nyomni,ezeknél a kutaknál mindíg megkérdeztem,hogy ez hogy a pöcsbe lehetséges,a következő válaszok érkeztek:
    -hideg van
    -meleg van
    -rossz az üzemanyag szintjelzőm(itt megkérdeztem,hogy az a tank megnövekedésével járna bazdki?)
    Naszóval ezeken a kutakon már nem tankolunk,volt olyan is,hogy 5l -es kannába már 7liternél jártam,de még háromnegyedig volt a kanna.Bemegyek kérdem a csajcsit,hogy ez hogy a k…i..-be lehetséges,aszongya,egyértelmű,hogy nem 5l -es a kanna,érdeklődésemre ,hogy akkor mi a fasznak van beleöntve a kanna műanyag oldalfalába az 5L felirat,valamint ,hogy eddig az alkalomig ez valóban 5lityós volt a válasz a következő volt,biztos megfújták kompresszorral.Ezek a kutak Debrecenben a Sámsoni úton,a Böszörményi-Mester utca kereszteződéstől nem messze,a Füredin illetve a Balmazújvárosin találhatóak.Amúgy az LPG-vel is csalnak,csak ott mindíg a nyomással magyarázzák a dolgot.Aki 3 meg 5 ezrekért tankol sosem fogja észrevenni a dolgot.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Nálam olyan volt, hogy a kutas tankolt és annyit is mutatott a kútoszlop, de miután elindultam nem ment feljebb az üzemanyagszint jelző. Gyanús, hogy jóval kevesebb került bele, mint amennyit kértem és fizettem. Ez már régen volt, azóta jobban figyelek.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    párszor próbáltak engem is lehuzni kutnál:
    8 doboz cigit kértem és fizettem, hetet kaptam
    (érd,pest felöl az elsö kut)
    Kártyás fizetésnél véletlenül egy ezressel több volt a számlán és a tranzakcio bizonylaton.
    (Üllö pest felöl elsö kut)

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Reméljük mire cserélik a gázórákat ilyen “korszerű”-re addigra mondhatjuk azt, hogy
    “- Köszönjük nem kérjük a gáz szolgáltatást a továbbiakban!”

    Ami ilyen elektronikus digitális kijelzős rendszer azt bármikor egy gombnyomásra oda állítják, ahová akarják. (Az elvi lehetőség benne van a technológiában sajnos.)

    A villanyórákat ha ilyenre cserélik ott még van lehetősége az embernek egy saját órát mögé felszerelni, amihez semmi köze az áramszolgáltatónak. A tulajdonosnak viszont adhat egy kontrollt, védelmet, hogy legalább tudjon róla, ha lehúzzák.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Ebbe tudod az a rossz, amikor egy olyan csere gázórát kapsz a lakásodba a régi helyett, ami úgy van manipulálva, mint a kútoszlop, amiről beszéltél. 10 évig tétlenül lesheted, hogyan húznak le a gázzal, hogyan fizetsz esetleg még 100%-al is többet, ugyanazon gázhasználat mellett, mint a régi órával. Megreklamálod, szétteszik a kezüket, sóhajtanak egyet, hát nem tudunk mit csinálni, be kell vizsgáltatni a saját költségemre, de az fogja bevizsgálni, aki hitelesítette. Na ezután gázkazán elzár, máshogy megoldva a fűtés.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Jó ez a cikk, csak kimaradt belőle, hogy gyakran a kútoszlopok vannak átállítva és kevesebb megy az autókba, mint amit mutat a kijelző. Főleg a legmodernebb digitális kijelzők már könnyedén manipulálhatók. Ha csak 5%-ot csal (ami észrevehetetlen) akkor is a nap végére jelentős üzemanyag mennyiséget spórol meg, amit kivehet ingyen vagy eladhat tiszta haszonnal.

    Ezért is kellene leállni az olaj alapú autózásról, mert nem elég, hogy méreg drága, még át is próbálnak verni lépten-nyomon.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Akkor minek nevezik a -20fokban a tankba fagyott átlátszó kútról származó, üvegnek látszó tárgyat, ami melegre olvad? Benzinnek? Diesel-nek?

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Kutas-e vagy-e?

    Rengeteg igazság van cikkben!
    Az “őShfosziliás” kutaknál velem mindig eljátsszák (ezért 25 év alatt csak 3x tankoltam ott!), hogy fizetésnél leesett a padlóra nagycímlet és megkeresése nélkül visszadnak egy kisebb címletűből.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    vizezni nem lehet az üzemanyagot, mert nem keveredik.
    ha meg valaki kártyával fizet és számlát kér (vagy legalábbis elteszi a blokkot), akkor védve van.

    inkább azzal trükköznek a kutasok, hogy eladják a céges sofőröknek azok számláit, akik készpénzzel fizettek és nem kértek blokkot.
    elég általános dolog ez a sofőrök körében, nem ártana ,ha a cégvezetők kicsit jobban odafigyelnének az elszámolásra!

    még üzemanyagkártyás cégeket is le tudnak húzni, ha összejátszanak a kutassal, pl. a közelmúltban jópár minisztériumi sofőr bukott le emiatt.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Természetesen, nem kívánunk általánosítani, de vigyázni, óvatosnak lenni érdemes – ezért született a cikk! Nyilván az autósok is azon helyekre szoknak hosszú távon, ahol nem próbálkoznak az átverésükkel, de tényleg nem árt tisztában lenni a módszerekkel.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Én “csak” harminc éve kétnapi sűrűséggel tankolok.Nem vitatni akarom a leírtakat, de nekem egyetlen ilyen tapasztalatom sem volt, mindig figyelmes, korrekt kiszolgálással találkoztam, amit ezúton is csak köszönni tudok.

  • 2017.10.31. at 02:57
    Permalink

    Én úgy tanultam, a víz nehezebb, mint az ásványolaj termékek, ezért a tartály alján helyezkedik el. A szívócső, viszont nem ér le a fenékig.

Vélemény, hozzászólás?