Boyracer válságautók néhány százezer forintért
Piaci körkép: méregzsákok olcsón
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kisautó kéne nagy felnivel, motorral, zenével és hangos kipufogóval, szigorúan minimálbüdzséből? Átnéztük, mit kínál a használtpiac.
Háromszázért figyel az első III-as már nem 1,8-as, hanem kétliteres motorral; 320 ezerért hopp, már 2,8-as VR6-os is van 174 lóerővel 1992-ből, bevallottan 240 ezer kilométerrel, még hihető is. Költeni mondjuk nyilván lehetne, és kéne is rá, nem is keveset - melyikre nem? Ugyanennyiért árulják a legolcsóbb Golf I GTI-t 1983-as évjárattal, 1,6-os, 110 lóerős motorral és első blikkre szépen. Érdekes. Ó, nincs is több hasonló, ezek szerint ritkaság. Kétszer ennyi pénzért aztán már temérdek, főleg III-as GTI van, biztos megkíméltebb külsővel és belsővel, technikával és szeretettel, gumikkal és felnikkel, hifivel és sibedával, ahogy kell, de ugorjunk (kicsit), hiszen Scirocco GTI és izgalmas Polo G40 is van 400 ezertől, szuper.
Opel a következő, naná. Ascona, Manta, Kadett GSi, Corsa GSi, Astra GSi akár kombiként is, minden van, mi szerszámnak ingere. Az Ascona, a Manta és az Astra Caravan mágnesként vonz, mégis nyomás tovább Suzuki-nézőbe, pontosabban Swift GTi-nézőbe: pehelykönnyű, 800 kilós kasztni 1.3-as, 101 lóerős motorral, ha nem hiányzik a biztonságérzet, parádé. Alfa Romeo? Nem streetracer az ember, ha ne dobbanna meg a cuore sportivo, és leginkább egy 33-ast látva dobban meg, de rendben, a 145-ös Quadrifoglio Verde és a 155-ös TS 2.0 S is megér egy-egy misét. Gyönyörűek. Ránézésre. Üzemeltetésükhöz azonban jó eséllyel ima is kell majd.
Fiat Uno nem jött át a szűrőn, Tipo bezzeg igen, azt is szeretjük. Vagy Ritmo. Vagy "természetesen" Punto GT, illetve Bravo GT/HGT. Mára mind filléres, polgári szemüvegen át meg roncsautó lett, így múlik el ugye a világ dicsősége. Lancia Delta? Van is, meg nincs is, mert ezek nem azok, amikre hegyezi az ember a ceruzát, már elnézést. Nem is kerültek bele a táblázatba, ami így fest:
A kritériumoknak megfelelő autók listája
modell | teljesítmény (LE) | évjárat | ár (Ft) |
Alfa Romeo 33 1.7 i.e. | 132 | 1990 | 275 000 |
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV | 150 | 1996 | 499 000- 565 000 |
Alfa Romeo 155 2.0 TS, TS 2.0 S | 141-150 | 1992-1997 | 180 000- 475 000 |
Citroën BX 1.9 GTi | 120 | 1990 | 169 000 |
Citroën Saxo 1.6 VTS | 120 | 1996 | 300 000 |
Fiat Bravo 2.0 HGT | 147 | 1997 | 350 000 |
Fiat Punto 1.4 GT Turbo | 133 | 1994-1997 | 350 000- 520 000 |
Fiat Ritmo 1.6 105 TC | 105 | 1983 | 190 000 |
Fiat Tipo 1.8 i.e. GT | 103 | 1995 | 230 000 |
Ford Escort RS, XR3i | 105-150 | 1986-1994 | 250 000- 390 000 |
Honda Civic 1.6 ESi | 120-125 | 1992-1995 | 350 000- 550 000 |
Honda CR-X 1.6 ESi | 120-131 | 1986-1992 | 250 000- 600 000 |
Mazda 323 1.9i GT | 128 | 1991 | 450 000 |
Mitsubishi Colt 1.6, 1.8 GTi | 126-141 | 1992-1995 | 299 000- 397 000 |
Opel Astra F 2.0 GSi | 116-150 | 1992-1997 | 349 000- 600 000 |
Opel Corsa 1.6 GSi | 101-109 | 1994-1996 | 400 000- 599 000 |
Opel Kadett 1.8, 2.0 GSi | 116-150 | 1985-1990 | 200 000- 399 000 |
Opel Ascona 1.8, 2.0 GT | 101-116 | 1985-1988 | 150 000- 300 000 |
Opel Manta 2.0 GT | 101-110 | 1981-1982 | 480 000- 550 000 |
Peugeot 306 2.0 XSi | 122 | 1994-1996 | 225 000- 375 000 |
Renault R 5 1.4 GT Turbo | 120 | 1986 | 499 000 |
SEAT Ibiza 2.0i | 150 | 1997 | 499 000 |
Suzuki Swift 1.3 GTi | 101 | 1989-1992 | 330 000- 600 000 |
Toyota Corolla 1.6 | 105-124 | 1988-1990 | 149 000- 320 000 |
VW Golf I 1.6, II 1.8, III 2.0 GTI, 2.8 VR6 | 110-174 | 1983-1997 | 150 000- 600 000 |
Volkswagen Polo 1.3 G40 | 113 | 1991-1992 | 425 000- 600 000 |
Volkswagen Scirocco 1.6, 1,8 GTI | 110-112 | 1981-1984 | 420 000- 500 000 |
Volvo 480 1.7 Turbo | 120 | 1990-1994 | 279 000- 500 000 |
Ford Escortok, Honda CRX-ek vagy Civicek, na persze nem Type-R-ek, "csak" sima 1,6-osok szénné forgathatóan, Mazda 323-asok, Mitsubishi Coltok, Seat Ibizák, Toyota Corollák, Volvo 480 Turbók is vannak, meg a tudat, hogy bármelyiket is válasszuk, mindegyik "foglalkozós", ha nem az a cél, hogy az első balatoni portya során szétessen a kocsi. Lehet, hogy igazából egyik sem kéne? Sokat fogyasztanak, és nem csak benzinből, kényelmük, biztonságuk a fasorban nincs egy mai autóhoz viszonyítva, mindenütt traffipaxolnak, stb. Több hirdető kismotorra, robogóra cserélné autóját, közlekedési eszköznek az is megteszi, de a diszkó előtt hova könyökölne belőleróla az élet császára?
Azért a Volvo T4 -est a maga gyári 1.9-es turbó 200LE-ével ne hagyjuk ki szerintem..
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/corsa_a/opel_corsa_a_1.6_gsi_c20xe-5609545
Na ez … ez élményautó!!! :-)))
igaz nem gyári, de…
volt 16V calibrám,16V A Vectrám,golf 2 1.8 gti, de mindez csak köszönhet a golf 2 piszkált 1.9 Tdi-nek. 4-5 kilóért bármikor veszel, kis pénzért le lehet papírozni a motorját, de ha úgy hagyod az sem baj…
Az élményautózás keresőinek, tudom ajánlani még az Opel Corsa A GSI-t. 101 LE, 800 kg. De ha épet keresel, külföldről hozd be. Persze nem sokkal biztonságosabb egy Suzukinál. Alkatrész olcsó, fogyasztása jó, kicsit még leülteted, és kész a gokard élmény! 😀
Én a saját választásomat, a Calibrát hiányolom, tucatnyi eladó van 600 ezerig, azárlista tetején pedig már egészen épkézláb példányok is vannak, mindegyik 100+ lóerős, és a külső még a mai napig is vadító !
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.5_v6-5659198
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.0_16v-5626100
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.5_v6-5636857
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.0_16v_tuning_mentes-5346879
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.0_16v_abs-5534116
Ami még kegyetlen lehet, az szerintem ez a Mazda 323, talán a legjobb ajánlat ide, rendszám van rajta, műszaki pedig ismerőssel megoldható. : http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/323/mazda_323_1.6_turbo_4wd_turbo_323_gtx-5584022
Kéne a sulyadat is. A tökömet sem érdekel egy 200LE/1400kg-os auto…
– Vagy olcsó is, kicsi is, gyors is: Lancia Y10 GT ie.1,3-as 78 LE motorral, vagy a Turbo ie. 1,0-as, 85LE.
A királyt kihagytátok:
Lancia Delta Integrale!!!!!!
KIMARADT?
http://goo.gl/AMdOZ
gyász!
Udo és a Golf Cabrio:
http://www.youtube.com/watch?v=V8QcBcepkOI
🙂 🙂
Ma már én is csak hobbicélra vennék ilyen autót, napi használatra újabb, kényelmesebb kocsi kell, persze lehet, hogy csak azért gondolom így, mert öregszem.
A cikknek azért örültem, mert ezsembe jutott, hogy 91-92 környékén milyen menő srác volt, akinek volt egy Golfja. Persze csak I-es Golf, mert II-es Golfja a mi kisvárosunkban akkor csak egy fiatal srácnak volt, neki nagyon jómódú szülei voltak, Golf Cabriót meg csak a Schwarzwald Klinik-ben láttunk, Udo általában egy ugrással a vezetőülésben volt. Akinek a Golfja GTI volt, az meg egyenesen “istenkirály” volt. Nekem nem volt, csak 1-2 havernak, szép idők voltak 🙂
Ezt a cikket teljesen felesleges volt megírni, ebből csak az látszik, ilyen jellegű autót senki ne vegyen mert mind “foglalkozós”
A Ford Pumát hiányolom, talán ugyan ez a kategória. 1.7es 125lovas pici méregzsák, nemrég volt fent egy 300ezerért… Nekem is volt egy, elég pöpec kis gép 🙂
a vételár mögé tegyél egy nullát és akkor fog tisztességesen működni. ha toronymerevítőt meg egyedi lakatos cuccok kellenek rá olcsón akkor meg hozd el hozzám ennyi