Sportautó, anyagi csőd nélkül: íme a legélvezetesebb új Suzuki!
Suzuki Swift Sport teszt: egy retro hot hatch modern külsőben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy élményautóhoz nem a drága extrákra és a lóerőkre van szükség, de még csak nem is hátsókerék-hajtásra: ezeknek a modelleknek az élmény a lényege. Nehezen lehetne erre jobb példát találni a kategóriájában filléres, mégis szinte tökéletes Swift Sportnál.
Fiatalos forma, sportos részletekkel: egy igazi játszós autó, főleg az alapáras, mégis exkluzív napsárga színben
Alapárasak a látványos dizájnba csomagolt, automata funkciós LED első fényszórók és hátsó lámpatestek
A karbonmintás kiegészítők és a 19 colos felnik árulják el a turpisságot
Az élmény kulcsa részben a méretekben rejlik: a 3,89 méteres hosszhoz 2,45 méteres tengelytáv és mindösszesen 1045 kilogrammos tömeg társul
Ne tévesszen meg senkit az 1,7 métert alig meghaladó szélesség mellett az 1,5 métert közelítő magasság: ez az autó egy alacsony és feszes sportmodellként viselkedik az úton
Teljesítménye ráadásul éppen elég a közútra, ezzel még lehet mások veszélyeztetése nélkül szórakozni a hétköznapokban is.
Persze, a valódi szórakozást egy ilyennel nem az Alföld végtelen egyeneseiben kell keresni, hiszen ott gyorsan elfogy az izgalom, ezt az autót a hegyvidéki szerpentineken lehet a legjobban "kijátszani". Ehhez főleg a meglepően nagy sebességérzete és a pillanat alatti reakciói járulnak hozzá, rendszeresen jár vele úgy az ember, hogy az órára pillantva jóval kevesebbet lát, mint amennyinek érződik a mutatvány.A műszerfal első ránézésre semmi különöset sem tartogat, ám igazából minden ott van rajta, ami egy ilyen modellbe kell
Az óracsoport fordulatszámmérőjének piros hátlapja a legfeltűnőbb különbség, az infotainment rendszer és a hangcucc is azonos a normál Swift csúcsváltozatában megtalálhatóval
Elöl és hátul is bőséges a helykínálat ahhoz képest, amit a külső alapján gondolnánk
Kényelem terén sincs probléma, az első ülések még fűtést is kaptak
A csomagtartó papíron csak 265 literes, ám jóval többnek érződik
Elméletben az ülések döntése után sem éri el a 600 litert a raktér, ám ezt nem tudom, miként számolták ki a Suzuki mérnökei, egyáltalán nem tűnik aprónak a puttony
Bent sem veri le a fejed a kedvenc hi-fi gyártód márkajelzésével feldíszített hangrendszer, ilyen ugyanis nem került a Swift sportba, ez az autó nem menősködésre született, hanem szórakozásra.
Ennek az egyik oka a motorhang, ami a hátsó lökhárító mindkét szélén kivezetett, stílusos kipufogórendszerrel maga a tökéletes hangolás. Városban, országúton és autópályán tökéletesen belesimul a környező zajok szintjébe, ám amikor a fordulatszám-mérő átlépi a négyezret, akkor kiemelkedik a környezet zajából, majd kellemes duruzsolásból még éppen elviselhető ordításba csap át a leszabályzás környékére. Szomorú, hogy az új Swift sport már nem durrog, mint a régiek, ám még meglepőbb, hogy valami más is eltűnt belőle az utóbbi időben a visszacsattogáson túl.A város és a hegyi szerpentin a tökéletes játszótér számára, nem kell vele száguldozni, hogy élményt adjon
A motor továbbra is négyhengeres, 1,4 literes, ám már csak 130 lóerőt produkál
Menet közben is látványos, ám inkább a hangja forgatja az út széli fejeket
A hátulján a két méretes kipufogó éles ellentétben áll a "Hybrid" plakettel, ám nem kell megijedni az utóbbitól sem
Nem kérdés, hogy megéri-e egy Swift Sportban eltölteni a szabad estéket
A sportos ülések mellett a pedálok és a piros betétek is hangsúlyozzák, hogy ez valami más
remek belépő lehet a modern sportmodellek világába is.
Ez már elég erős ugyanis ahhoz, hogy megtanuld kezelni a váratlan szituációkat és a gyorsabban vett kanyarokat, de még nem elég veszedelmes ahhoz, hogy a tapasztalatlan kezekben az első hiba rögtön katasztrófába torkolljon. Mindehhez a relatíve barátságos ára is hozzájárul, a Suzuki állandó kedvezményével 9,3 millióért vihető haza egy ilyen autó. Persze, a hazai átlagfizetésekhez képest ez sem olcsó, ám nincs is olyan messze a földtől, mint a versenytársai.Nem szabad megfeledkezni róla, hogy a Suzuki ilyet is tud, a Swift Sport üde színfoltja a kínálatuknak
hot hatch? 9,1-es gyorsulással? ez egy teljesen átlagos érték egy hétköznapi autónál manapság. de legalább rengeteg alkatrész van benne, amiből valószínűleg csak gyári van hozzá aranyáron.. (pl. futómű alkatrészek)
akkor inkább egy renault clio 1,33 tce.. lehet nem ennyire „sportos”, de úgy 1 millióval olcsóbb, és lesz hozzá utángyártott alkatrész is…
Ehhez nem is kell alkatrész, nem úgy mint egy Renault-hoz.
sejtettem, hogy jön majd egy japánbérenc aki valami sületlenséget fog írni.
1. renault helyett irhattam volna mást is ennyiért van olcsóbb és hasonlóan erős autó más márkánál is
2. ebben a swift sportban nincs kopó/fogyó alkatrész? legegyszerűbb példák: fék, gumi,
3. első autóm egy régi swift volt, ugyanúgy kellett költeni arra is, mint minden más autóra, csak olcsóbb volt hozzá az alkatrész.
4. ha nekem nem hiszel, youtubeon nézd meg a műhelyporn swift sportos részeit, aztán látni fogod, hogy egy suzukira is KELL költeni és hogy egy ilyen autóhoz drága az alkatrész…
Ha már Clió, ahhoz miért nincs tárcsafék? Drága lenne?
https://www.autonavigator.hu/cikkek/kivalo-belepo-a-sportos-modellek-vilagaba-suzuki-swift-sport/
Bő négy év és 17.600 euro helyett 24.600 euro áron kapunk 0-100-on 1s lassulást és egy pöcshibrid túlbonyolítást.
Remek!
Minden új autó megdrágult, ezt kár felhozni ellene. A „pöcshibrid” normál felhasználásban sokkal kevesebb üzemi féket használ, alul, ahol meg kell indulni, érezhetően nyomatékosabb, mint a régi volt. Vegyes használatban fogyasztásban -7dl/100km az előzőhöz motorhoz képest, ezen kívül több nyomatéktartalék rejtőzik benne. Ha valakinek kevés a gyári érték, egy jó programmal 300nm-t tud, így nyomatékból megoldható minden.
Jó kis gép.Ha lenne pénzem, az autógyűjteményembe biztos vennék egyet mindennapi szaladgálásra a nyári szezon kivételével…