ALFA ROMEO GIULIETTA

ALFA ROMEO GIULIETTA

(2010 - )

Pozitív


Összetéveszthetetlen, latinos forma, izmos turbómotorok, igényesen kialakított belső tér, gazdag felszereltség, sportos menettulajdonságok, jó útfekvés, szériában adott start-stop rendszer.

Negatív


Viszonylag magas vételár, csak átlagos hátsó helykínálat, egyféle karosszériaváltozat, kissé feszes rugózás.

Méret, kényelem, kidolgozás

Sportos vezetői pozíció alacsonyra tett üléssel. Széles tartományban állítható kormány és vezetőülés. A legtöbb kapcsoló kezelése egyértelmű, de a rádióét szokni kell. Előrefelé jó a kilátás, hátra már kevésbé, a kis ablakok és a vaskos C-oszlop miatt. Csak ötajtósként kapható, így a hátsó sorba is könnyű beszállni. Elöl kifejezetten tágas, de a hátsó lábtér már csak átlagos, és az apró hátsó ablakok is rontják a térérzetet. Szabályos alakja van a tágasnak mondható, 350 literes csomagtartónak, bővítés után közel sík rakodófelület képződik.

Különleges felszereltség

A legtöbb utastéri anyag felülmúlja a Fiatok színvonalát, de azért egy Auditól még messze van a minőségérzet. Gyönyörűek viszont a hurkás sportülések, de az alapmodellben ezt hiába keressük. Ettől eltekintve a belépő Progression szint sem fapados, két elektromos ablak, hat hangszórós hifi, és manuális klíma is van benne. A Distinctive szinten jár automata klíma, bőrkormány és váltó, tempomat, fedélzeti számítógép, erősebb hifi, hátsó elektromos ablakok, alufelni és ködlámpa is. A legtöbb extrát külön is meg lehet venni, a listán minden megtalálható, amit ebben a kategóriában egy prémiumautótól elvár az ember.

Ajánlott motor

Már a 120 lóerős 1,4-es alap turbómotorral is igen dinamikus a Giulietta, ez azonban még nem kapta meg a fejlett MultiAir szelepvezérlést. 170 lóerős változata azonban már igen, ezért alig fogyaszt többet. Mindkettő szép hangú és szereti a fordulatot, de ekkor nagyon megnő a fogyasztásuk, városban azért segít a start-stop rendszer pár decit megspórolni. Sportautókat is megtréfálhat a 235 lóerős 1,75-ös turbó, amellyel 6,8 mp alatt van százon a Giulietta. Remek a rugalmas, 105 lóerős 1,6-os dízel is, alig érződik gyengébbnek a 170 lóerős kétliteresnél, amely elsősorban autópályázásra termett.

Fenntartási költség

Várhatóan nem lesz rá olcsó a biztosítás, és a szerviz sem Fiat-áron dolgozik. Még korai lenne a megbízhatóságáról nyilatkozni, annyi biztos, hogy sok benne az új technika, például a Multiair szelepvezérlés a közepes benzinesben és a start-stop rendszer, ezekről még nincs tapasztalat. Valószínűleg nem lesz olyan megbízható, mint egy japán, de az Alfa nagy minőségugrást ígér a 147-eshez képest.

Biztonság

Nagyon gazdag a biztonsági felszereltsége, hat légzsák, ABS, a legújabb generációs menetstabilizáló, biztonsági pedálok és aktív fejtámlák is vannak benne. Ki lehet kapcsolni az első utaslégzsákot, ha gyerekülést tennénk oda menetiránnyal háttal.

Típustörténet

Megjelenik az Alfa Romeo Giulietta, egyféle, ötajtós karosszériával

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre